Особенности работы предприятий в зоне АТО. Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют:

Вас, как и многих субъектов хозяйствования, находящихся в зоне АТО, интересует вопрос взаимоотношений с налоговыми органами в связи с невозможностью вовремя платить налоги и подавать отчётность в соответствии с требованиями Украинского законодательства.
В настоящее время в Верховной Раде лежит уже принятый в первом чтении законопроект, который должен ввести не только своего рода «налоговые каникулы» для предприятий в проблемных регионах, но и упростить процедуру подтверждения форс-мажорных обстоятельств.
Предпринимательские структуры в зоне АТО оказались в замкнутом кругу: действующее законодательство предполагает возможность отсрочки уплаты налогов в случае возникновения форс-мажора, но доказать его предприниматели не могут. Тонкость состоит в том, что такие «справки» не распространяются на территории охваченные беспорядками. Каждому предприятию нужно подтверждать свой случай индивидуально справкой из региональной Торгово-промышленной палаты. А получить эту справку получить трудно, т.к. офисы ТПП закрыты или заблокированы.
На данный час по вопросам оформления налоговой отсрочки или рассрочки, Вам следует руководствоваться Письмом Министерства Доходов и сборов Украины № 154272/7/99-99-25-01-17 от 01.07.2014 г., которое разъясняет порядок действий предприятия при такой необходимости.
Ниже, языком оригинала приведено данное письмо:
МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
01.07.2014 N 15472/7/99-99-25-01-17
Головним управлiнням Мiндоходiв у
Донецькiй та Луганськiй областях
Про застосування деяких
законодавчих норм
У зв'язку з численними зверненнями платникiв податкiв, що перебувають на облiку в органах доходiв i зборiв Донецької та Луганської областей, щодо загрози виконання такими платниками обов'язкiв iз сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв), передбачених Податковим кодексом України (далi - Кодекс), Мiнiстерство доходiв i зборiв України повiдомляє.
Вiдповiдно до Указу Президента України вiд 14 квiтня 2014 року N 405/2014 введено в дiю рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України вiд 13.04.2014 щодо проведення заходiв з подолання терористичної загрози i збереження територiальної цiлiсностi України.
Пiд час проведення таких заходiв платникам податкiв, у яких iснує ймовiрнiсть несвоєчасної сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) або вiдсутня можливiсть їх сплати у зв'язку з непередбачуваними обставинами, рекомендуємо скористатися такими законодавчими нормами.
Кодексом передбаченi права:
платникiв податкiв на отримання вiдстрочення (розстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) (пiдпункт 17.1.5 пункту 17.1 статтi 17 Кодексу);
органiв доходiв i зборiв на прийняття рiшення про розстрочення та вiдстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу, а також про списання безнадiйного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством (пiдпункт 20.1.29 пункту 20.1 статтi 20 Кодексу).
Згiдно iз статтею 32 Кодексу строк сплати податку та збору може бути змiнено шляхом перенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на бiльш пiзнiй строк. Загальнi засади розстрочення та вiдстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платникiв податкiв передбаченi статтею 100 Кодексу.
Перелiк обставин, що є пiдставами для вiдстрочення грошових зобов'язань (податкового боргу), та пiдтверджуючих цi обставини документiв, наведено у постановi Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 грудня 2010 року N 1235 "Про затвердження перелiку обставин, що свiдчать про наявнiсть загрози виникнення або накопичення податкового боргу, i доказiв iснування таких обставин" (далi - постанова N 1235).
Вiдповiдно до роздiлу II постанови N 1235 доказом, що пiдтверджує факт настання (iснування) обставин непереборної сили, що є пiдставою для вiдстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податкiв, є висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили.
Порядок та умови надання платникам податкiв розстрочення (вiдстрочення) грошових зобов'язань або податкового боргу затверджено наказом Мiнiстерства доходiв i зборiв України вiд 10.10.2013 N 574, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 31.10.2013 за N 1853/24385 (далi - наказ N 574).
Згiдно з пунктом 3.1 роздiлу III наказу N 574 для iнiцiювання вiдстрочення грошових зобов'язань (податкового боргу) платник податкiв звертається до органу доходiв i зборiв за мiсцем свого облiку або за мiсцем облiку такого грошового зобов'язання (податкового боргу) з:
- письмовою заявою, форма якої наведена у додатку 1 до наказу N 574. У заявi обов'язково повиннi бути зазначенi суми платежiв (податкiв, зборiв, штрафних (фiнансових) санкцiй (штрафiв), пенi), сплату яких платник податкiв просить вiдстрочити, а також строк вiдстрочення та перiоди сплати таких платежiв. При цьому суми, строк сплати яких ще не настав, та строк сплати яких вже минув, вказуються окремо;
- економiчним обґрунтуванням, яке складається з:
перелiку обставин, що свiдчать про наявнiсть загрози виникнення або накопичення податкового боргу, i доказiв iснування таких обставин;
аналiзу фiнансового стану;
графiка погашення вiдстрочених сум;
розрахункiв прогнозних доходiв платника, що гарантують виконання графiка погашення.
За результатами розгляду заяви та доданих до неї документiв керiвник (заступник керiвника) органу доходiв i зборiв протягом 30 календарних днiв з дати подання заяви або приймає рiшення про вiдстрочення грошових зобов'язань (податкового боргу), або вiдмовляє платнику в вiдстроченнi в письмовiй формi за вiдсутностi пiдстав для надання вiдстрочення та при недотриманнi обов'язкових вимог, визначених наказом N 574.
Вiдстрочення надається окремо за кожним податком, збором, штрафною (фiнансовою) санкцiєю (штрафом), пенею. Строки сплати вiдстрочених сум або їх частки можуть бути перенесенi шляхом прийняття окремого рiшення та внесення змiн до договору вiдстрочення.
Також зазначаємо, що на вiдстроченi грошовi зобов'язання (податковий борг) пеня та штрафи не нараховуються з дати укладання (пiдписання) договору до закiнчення строку дiї договору про вiдстрочення грошового зобов'язання (податкового боргу). Згiдно iз пунктом 1.6 роздiлу I наказу N 574 на суму вiдстроченого грошового зобов'язання (податкового боргу) нараховуються проценти за кожний календарний день користування платником вiдстроченням грошових зобов'язань (податкового боргу).
Податковий борг платника податкiв, що виник внаслiдок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), може бути списаний як безнадiйний вiдповiдно до статтi 101 Кодексу. Порядок списання безнадiйного податкового боргу платникiв податкiв затверджено наказом Мiнiстерства доходiв i зборiв України вiд 10.10.2013 N 577, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 31.10.2013 за N 1844/24376 (далi - наказ N 577), згiдно з яким платник податкiв може звернутися до органу доходiв i зборiв за мiсцем облiку безнадiйного податкового боргу та/або за мiсцем облiку такого платника з письмовою заявою, в якiй зазначаються суми податкiв та зборiв, що пiдлягають списанню.
До заяви обов'язково додаються документи, якi підтверджують, що податковий борг вважається безнадiйним.
За результатами розгляду документiв, наданих платником податкiв, керiвник (його заступник) органу доходiв i зборiв за наявностi пiдстав приймає рiшення про списання безнадiйного податкового боргу. Списання безнадiйного податкового боргу проводиться органами доходiв i зборiв щоквартально.
Зазначене довести до вiдома та використання в роботi пiдпорядкованих органiв доходiв i зборiв та платникiв податкiв.
Перший заступник Мiнiстра I.О. Бiлоус

Относительно начисления, уплаты и отчётности по военному сбору можем привести разъясняющие письма Государственной фискальной службы Украины:
ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛIННЯ ДФС У РIВНЕНСЬКIЙ ОБЛАСТI
ЛИСТ
14.10.2014 N 151/10/17-00-17-02-09
Щодо об'єкта оподаткування вiйськовим збором
<...>
Вiдповiдно до пп. 1.2 п. 16-1 пiдроздiлу 10 роздiлу XX Податкового кодексу України (далi - Кодекс) об'єктом оподаткування вiйськовим збором є доходи у формi заробiтної плати, iнших заохочувальних та компенсацiйних виплат або iнших виплат i винагород, якi нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими вiдносинами та за цивiльно-правовими договорами; виграш в державну та недержавну i грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий вiд органiзатора азартної гри.
Iнструкцiя зi статистики заробiтної плати, яка затверджена наказом Державного комiтету статистики вiд 13.01.2004 р. N 5 та зареєстрована в Мiнiстерствi юстицiї України 27.01.2004 р. за N 114/8713, мiстить основнi методологiчнi положення щодо визначення показникiв оплати працi у формах державних статистичних спостережень з метою одержання об'єктивної статистичної iнформацiї про розмiри та структуру заробiтної плати найманих працiвникiв (п. 1.1).
Iнструкцiя не застосовується для визначення складових фонду оплати працi як бази (об'єкта) для нарахування внескiв до фондiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування.
Дiя Iнструкцiї поширюється на всiх юридичних осiб, їхнi фiлiї, вiддiлення, представництва та iншi вiдособленi структурнi пiдроздiли.
В Податковому кодексi серед об'єктiв оподаткування вiйськовим збором фонд оплати працi не згадується. Норми Iнструкцiї N 5 можуть бути застосованi у разi внесення змiн до Податкового кодексу.

ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Iнформацiйно-комунiкацiйний департамент ДФС
РОЗ'ЯСНЕННЯ
18.11.2014
Яким чином податковi агенти звiтують про нарахування,
утримання та сплату вiйськового збору?
З 03 серпня 2014 року набрав чинностi Закон України вiд 31 липня 2014 року N 1621 "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв" (далi - ПКУ), яким, зокрема, встановлено вiйськовий збiр.
Платники вiйськового збору зобов’язанi забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формi та спосiб, визначенi ст. 176 ПКУ. Це визначено п.п. 1.6 п. 16 прим. 1 пiдрозд.10 розд. XX ПКУ вiд 02 грудня 2010 року N 2755-VI iз змiнами i доповненнями.
Особи, якi вiдповiдно до ПКУ мають статус податкових агентiв, зобов’язанi подавати у строки, встановленi ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податку, а також суми утриманого з них податку (далi - податковий розрахунок) до контролюючого органу за мiсцем свого розташування (п.п. "б" п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
На сьогоднi Державною фiскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає вiдображення податковим агентом за звiтний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, без вiдображення персонiфiкованих даних фiзичних осiб - платникiв вiйськового збору.

Как видно из данного последнего письма, форма отчёта по данному налогу на данный момент не утверждена.
Согласно с требованиями Закона Украины о едином социальном сборе, отчётность по нему установлена ежемесячная. В соответствии с требованиями пп.4.п.2 ст. 6 данного Закона, отчёт подаётся в органы ДФСУ, следовательно, весь процесс начисления и уплаты данного сбора контролируют налоговые органы. В связи с этим, Вам следует подать отчётность за каждый месяц отдельно, с отражением реальных начислений и оплаты(не оплаты), при этом данный вопрос подачи отчётности и уплаты сбора так же следует урегулировать согласно с выше приведённым ПИСЬМОМ МИНИСТЕРСТВА ДОХОДIВ И СБОРОВ УКРАИНЫ ОТ 01.07.2014 N 15472/7/99-99-25-01-17.
Отчёт по Форме 1 ДФ, согласно требований НКУ и п. 3.1 Р. ІІІ Приказа ГНАУ № 49 Об утверждении Формы 1 ДФ и Порядка ее заполнения, подаётся в органы ГФСУ ежеквартально. Следовательно, решать вопрос подачи данной формы и уплаты НДФЛ за прошлые периоды, так же следует решать в соответствии с разъяснением изложенном в выше приведённом Письме № 15472/7/99-99-25-01-17.
Заполнить все 6 форм следует согласно требований п. 3.1 Р.ІІІ Приказа № 49. Заполнить в форме за 3-й квартал только начисление зарплаты и НДФЛ без ее выплати и уплаты налога, а в форме за 4-й квартал, за период, когда все было выплачено и уплачено, показать и выплату зарплаты и уплату НДФЛ.
Такой же принцип следует соблюсти и при заполнении отчётности по ЕСВ.
В соответствии с требованиями НКУ, баланс Ф №1 подаётся кроме органов статистики и в налоговые органы. Так, как у Вас по налогу на прибыль отчётный период год, то и баланс Вы подадите по итогам работы за 2014 год. Следовательно, вопрос подачи ранее не поданных в органы статистики балансов в органы ГФСУ для Вас не актуален.
Вопрос уплаты авансовых платежей по налогу на прибыль, будет решаться так же согласно с Письмом ГНСУ № 15472/7/99-99-25-01-17.
Относительно вопроса подачи ранее не поданных отчётов по Ф №1 в органы статистики для предприятий из зоны АТО никаких разъяснений на данный момент в законодательной базе не найдено. Следовательно, по – нашему мнению, максимум, что Вам за это может грозить, это:
КУоАП: Стаття 186-3. Порушення порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень:
«Неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовiрними, не в повному обсязi, не за формою, передбаченою звiтно-статистичною документацiєю, чи iз запiзненням; незабезпечення належного стану первинного облiку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру пiдприємств i органiзацiй України -
тягне за собою накладення штрафу на громадян - вiд трьох до п'яти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян, на посадових осiб та громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - вiд десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян».
Кодекс України про адміністративні правопорушення"
То есть, административный штраф в максимальном размере: 17 грн.х 15 = 255,00 грн.
Относительно того, считать ли вывоз сотрудников из зоны АТО командировкой, из имеющейся от Вас информации, мы можем сделать следующие выводы:
Ниже приведены нормы НКУ для включения в налоговые расходы расходов предприятия на командировки работников:
140.1.7. витрати на вiдрядження фiзичних осiб, якi перебувають у трудових вiдносинах iз таким платником податку або є членами керiвних органiв платника податку, в межах фактичних витрат особи, яка вiдряджена, на проїзд (у тому числi перевезення багажу, бронювання транспортних квиткiв) як до мiсця вiдрядження i назад, так i за мiсцем вiдрядження (у тому числi на орендованому транспортi), оплату вартостi проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахункiв витрат на харчування чи побутовi послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи бiлизни), на найм iнших жилих примiщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортiв, дозволiв на в'їзд (вiз), обов'язкове страхування, iншi документально оформленi витрати, пов'язанi з правилами в'їзду та перебування у мiсцi вiдрядження, в тому числi будь-якi збори i податки, що пiдлягають сплатi у зв'язку iз здiйсненням таких витрат.
Зазначенi в абзацi першому цього пiдпункту витрати можуть бути включенi до складу витрат платника податку лише за наявностi пiдтвердних документiв, що засвiдчують вартiсть цих витрат у виглядi транспортних квиткiв або транспортних рахункiв (багажних квитанцiй), у тому числi електронних квиткiв за наявностi посадкового талона та документа про сплату за всiма видами транспорту, в тому числi чартерних рейсiв, рахункiв, отриманих iз готелiв (мотелiв) або вiд iнших осiб, що надають послуги з розмiщення та проживання фiзичної особи, в тому числi бронювання мiсць у мiсцях проживання, страхових полiсiв тощо.

Следовательно, если Ваше предприятие, находясь в г. Донецке, командирует своих работников в различные регионы Украины с целью обеспечения ведения предприятием своей хозяйственной деятельности, Вам необходимо весь процесс командировок обеспечить документами, которые прописаны выше приведённой ст. 140.1.7. НКУ:
Для отнесения в расходы оплаты за проживание работника в командировке у физического лица в месте командировки нужно:
- заключить договор с этим физлицом на аренду у него квартиры;
- ежемесячно составлять Акты о получении в аренду жилья для командированного лица;
- ежемесячно удерживать НДФЛ из суммы оплаты аренды при ее выплате/начислении с отражением в 1 ДФ;
В связи с тем, что Приказ МФЦ № 59 про утверждение инструкции на командировки, ограничивающий срок командировки в пределах Украины 30 календарными днями, действует только для бюджетных организаций и предприятий, которые полностью финансируются из бюджета, данное ограничение для предприятий, основанных на правах частной собственности, такое ограничение не действует.
Подобных ограничений по срокам командировки в других законодательных и нормативных актах нет.
Если Ваше предприятие покинет зону АТО и перерегистрируется в другом городе, при этом и Ваши работники переедут вместе с предприятием, т.е. будут считаться внутренне перемещёнными лицами. Согласно требований Закона Украины «Об обеспечении прав и свобод внутренне перемещённых лиц», вопросы размещения и проживания их должны решать местные органы власти.
Ваше предприятие вопрос проживания и его оплаты может решить, согласно требований НКУ, путём внесения в колдоговор, если он есть, или в контракт с каждым сотрудником пункт в соответствии с которым предприятие обязуется обеспечить его жильём и оплачивать такое жилье.
Ниже приведены нормы НКУ, которые подтверждают такое требование:
138.8.2. до складу прямих витрат на оплату працi включаються заробiтна плата та iншi виплати робiтникам, зайнятим у виробництвi товарiв (виконаннi робiт, наданнi послуг), якi можуть бути безпосередньо вiднесенi до конкретного об'єкта витрат;

142.1. До складу витрат платника податку включаються витрати на оплату працi фiзичних осiб, що перебувають у трудових вiдносинах з таким платником податку (далi - працiвники), якi включають нарахованi витрати на оплату основної i додаткової заробiтної плати та iнших видiв заохочень i виплат виходячи з тарифних ставок, у виглядi премiй, заохочень, вiдшкодувань вартостi товарiв, робiт, послуг, витрати на оплату авторської винагороди та за виконання робiт, послуг згiдно з договорами цивiльно-правового характеру, будь-яка iнша оплата у грошовiй або натуральнiй формi, встановлена за домовленiстю сторiн, (крiм сум матерiальної допомоги, якi звiльняються вiд оподаткування згiдно з нормами роздiлу IV цього Кодексу).

Кроме того, предприятию следует иметь в виду, что такие компенсации работникам за проживание по месту новой регистрации предприятия может налоговыми органами считаться, как дополнительное благо в понимании НКУ, что по – нашему мнению, не совсем ему соответствует.
Налоговые органы ст. НКУ 164.2.17. трактуют по-своему в фискальных интересах, в которой написано: «дохiд, отриманий платником податку як додаткове благо (крiм випадкiв, передбачених статтею 165 цього Кодексу) у виглядi:
а) вартостi використання житла, iнших об'єктiв матерiального або нематерiального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсацiї вартостi такого використання, крiм випадкiв, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функцiї вiдповiдно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або вiдповiдно до закону в установлених ними межах».
Налоговики в настоящее время не считают норму ст. 142.1 НКУ, в качестве основной, дающей право предприятию включать в налоговые расходы такие арендные платежи и не начислять НДФЛ, что следует из ниже приведенной консультации:
КОНСУЛЬТУЄ ГОЛОВНЕ УПРАВЛIННЯ МIНIСТЕРСТВА ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
Вiддiл державної податкової iнспекцiї у Шевченкiвському районi
Вiднесення до витрат пiдприємства витрат на
фiнансування особистих потреб фiзичних осiб
ПИТАННЯ: Пiдприємство планує прийняти на роботу генерального директора - нерезидента України. За умовами трудового договору пiдприємство бере на себе зобов'язання з оренди житла, надання медичного страхування та оплати авiаквиткiв один раз на рiк для цього працiвника та членiв його родини. Чи має право це пiдприємство вiднести до витрат фiнансування названих умов трудового договору?
ВIДПОВIДЬ: До складу витрат платника податку належать витрати на оплату працi фiзичних осiб, що перебувають у трудових вiдносинах з таким платником податку, якi включають нарахованi витрати на оплату основної i додаткової заробiтної плати та iнших видiв заохочень i виплат виходячи з тарифних ставок, у виглядi премiй, заохочень, вiдшкодувань вартостi товарiв, робiт, послуг, витрати на оплату авторської винагороди та за виконання робiт, послуг згiдно з договорами цивiльно-правового характеру, будь-яка iнша оплата в грошовiй або натуральнiй формi, встановлена за домовленiстю сторiн (крiм сум матерiальної допомоги, якi звiльняються вiд оподаткування згiдно з нормами роздiлу IV Податкового кодексу України (далi - Кодекс, п. 142.1 ст. 142).
Водночас пiдпунктом 139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Кодексу передбачено, що не вiдносяться до складу витрат платника податку витрати, не пов'язанi з провадженням господарської дiяльностi, зокрема витрати на фiнансування особистих потреб фiзичних осiб за винятком виплат, передбачених ст. 142 i 143 Кодексу, та в iнших випадках, передбачених нормами цього роздiлу.
Вiдповiдно до п. 142.2 ст. 142 Кодексу до складу витрат платника податку вiдносяться обов'язковi виплати, а також компенсацiя вартостi послуг, якi надаються працiвникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов'язкове страхування життя або здоров'я працiвникiв у випадках, передбачених законодавством.
Пiд час визначення об'єкта оподаткування враховуються витрати подвiйного призначення, зокрема будь-якi витрати iз страхування ризикiв платника податку, пов'язаних iз провадженням ним господарської дiяльностi, в межах звичайної цiни страхового тарифу вiдповiдного виду страхування, що дiє на момент укладення такого страхового договору, за винятком страхування життя, здоров'я або iнших ризикiв, пов'язаних з дiяльнiстю фiзичних осiб, що перебувають у трудових вiдносинах з платником податку, обов'язковiсть якого не передбачена законодавством, або будь-яких витрат iз страхування стороннiх фiзичних чи юридичних осiб (пп. 140.1.6 п. 140.1 ст. 140 Кодексу).
Отже, пiд час визначення об'єкта оподаткування враховуються витрати на медичне страхування фiзичних осiб, що перебувають у трудових вiдносинах з платником податку, лише за обов'язковими видами страхування. Витрати платника податку на добровiльне страхування працiвникiв не включаються до складу витрат платника податку.
Таким чином, оскiльки витрати на фiнансування особистих потреб фiзичних осiб, не пов'язаних з провадженням господарської дiяльностi, не вiдносяться до складу витрат платника податку, то витрати на оплату вартостi оренди житла, квиткiв на проїзд в особистих цiлях тощо, не враховуватимуться пiд час обчислення об'єкта оподаткування незалежно вiд того, що такi витрати передбаченi трудовою угодою. Чинним податковим законодавством не передбачено можливостi вiднесення до витрат платника податку сум, витрачених на фiнансування будь-яких потреб членiв родини фiзичної особи, яка перебуває в трудових вiдносинах з платником податку.
Ольга ЗАСIМОВА,
Начальник iнформацiйно-комунiкацiйного вiддiлу
«Праця i зарплата» N 5 (873), 5 лютого 2014 р.
Передплатний iндекс: 30214

Консультация от 05.02.2014
"Віднесення до витрат підприємства витрат на фінансування особистих потреб фізичних осіб"
Автор "Министерство доходов и сборов Украины"

Если мы согласны на данный момент со страхованием, то считаем, что как раз аренда и включается в расходы согласно упомянутой в письме ст. 142.2 НКУ, т.к. совершается с целью ведения хозяйственной деятельности, что и должно быть отражено в преамбуле в договоре аренды жилья.
Относительно НДФЛ, считаем, что в связи редакцией п. «а» ст. 164.2.17, где в контексте нормы: «кроме случаев……», как раз и предусмотрено не начисление НДФЛ при компенсации аренды оговорённой контрактом (договором) данный налог и не должен начисляться на сумму аренды.
При оформлении командировок из нового места перерегистрации предприятия и работников, все юридические действия предприятия будут такими же, как и в первом выше описанном случае командировок.
Относительно того, будут ли Вами выписанные налоговые накладные признаны, имеющими юридическую и доказательную силу в качестве налогового кредита у Ваших покупателей, приведем выдержки из следующих нормативных актов:
«201.8.НКУ: Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

201.9. НКУ: Не дає права на вiднесення сум податку до податкового кредиту податкова накладна, складена платником, звiльненим вiд сплати податку за рiшенням суду, пiсля набрання чинностi таким рiшенням суду.

201.10. НКУ: Вiдсутнiсть факту реєстрацiї платником податку - продавцем товарiв/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрi податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартiсть до податкового кредиту та не звiльняє продавця вiд обов'язку включення суми податку на додану вартiсть, вказаної в податковiй накладнiй, до суми податкових зобов'язань за вiдповiдний звiтний перiод».

Из приведенных статей НКУ следует, что если Ваше предприятие отвечает требованиям ст. 201.8, с учетом, если потребуется, регистрации по новому месту нахождения, а так же, если предприятие не находится под действием ст. 201.9 и отсутствуют ограничивающие право покупателя факты, оговоренные ст. 201.10, то Ваши выписанные налоговые накладные будут для покупателей иметь юридическую и доказательную силу при включении ими в свой налоговый кредит.
Тоже самое сказано и в Приказе Минфина Украины № 957 от 22.09.2014 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної".

ООО «Аудиторская фирма «Главбух» 2014

Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!

  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • Особенности работы предприятий в зоне АТО.  Аудиторы ООО «Аудиторская фирма «Главбух» консультируют: - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8