Що робити, коли з податкової прийшов лист стосовно реєстрації платником ПДВ

Аудитори ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» консультують:
ЗАПИТ від 28.08.2018 р.
Получила с налоговой это письмо.
Нужна консультация, как реагировать на письмо.
мы айти компания, оказываем услуги нерезиденту, услуги не есть объектом НДС 186.3. в) НКУ.

Відповідь
Згідно з ст. 73.3. ПКУ « Контролюючi органи мають право звернутися до платникiв податкiв та iнших суб'єктiв iнформацiйних вiдносин iз письмовим запитом про подання iнформацiї (вичерпний перелiк та пiдстави надання якої встановлено законом), необхiдної для виконання покладених на контролюючi органи функцiй, завдань, та її документального пiдтвердження.
Такий запит пiдписується керiвником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу i повинен мiстити:
1) пiдстави для надiслання запиту вiдповiдно до цього пункту, iз зазначенням iнформацiї, яка це пiдтверджує;
(2) перелiк iнформацiї, яка запитується, та перелiк документiв, якi пропонується надати;
3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання iнформацiї надсилається платнику податкiв або iншим суб'єктам iнформацiйних вiдносин за наявностi хоча б однiєї з таких пiдстав:
1) за результатами аналiзу податкової iнформацiї, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, якi свiдчать про порушення платником податкiв податкового, валютного законодавства, законодавства у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи;
2) для визначення вiдповiдностi умов контрольованої операцiї принципу "витягнутої руки" пiд час здiйснення податкового контролю за трансфертним цiноутворенням вiдповiдно до статтi 39 цього Кодексу та/або для визначення рiвня звичайних цiн у випадках, визначених
3) виявлено недостовiрнiсть даних, що мiстяться у податкових декларацiях, поданих платником податкiв;
4) щодо платника податкiв подано скаргу про ненадання таким платником податкiв:
податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарiв/послуг помилок при зазначеннi обов'язкових реквiзитiв податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статтi 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термiнiв реєстрацiї в Єдиному реєстрi податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування;
акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрацiї акцизної накладної;
5) у разi проведення зустрiчної звiрки;
6) в iнших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається належним чином врученим, якщо його надiслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (ст. 42.2. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надiсланi за адресою (мiсцезнаходженням, податковою адресою) платника податкiв рекомендованим листом з повiдомленням про вручення або особисто врученi платнику податкiв або його законному чи уповноваженому представниковi).
Платники податкiв та iншi суб'єкти iнформацiйних вiдносин зобов'язанi подавати iнформацiю, визначену в запитi контролюючого органу, та її документальне пiдтвердження (крiм проведення зустрiчної звiрки) протягом 15 робочих днiв з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо iнше не передбачено цим Кодексом).
У разi проведення зустрiчної звiрки платники податкiв та iншi суб'єкти iнформацiйних вiдносин зобов'язанi подавати iнформацiю, визначену в запитi контролюючого органу, протягом 10 робочих днiв з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне пiдтвердження цiєї iнформацiї на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому виглядi на вибiр платника податкiв.
У разi якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податкiв звiльняється вiд обов'язку надавати вiдповiдь на такий запит».
На нашу думку, у запиті відсутні «перелiк iнформацiї, яка запитується, та перелiк документiв, якi пропонується надати».
З урахуванням вище наведеного, Ви маєте можливість звернутися до ГНІ з листом, що Ви не відмовляєтеся від достатньої відповіді, просите у запиті викласти «перелiк iнформацiї, яка запитується, та перелiк документiв, якi пропонується надати», на який буде надана відповідь у відповідності з вимогами ст. 73.3 ПКУ.
Враховуючи Ваш основний вид діяльності згідно до реєстру Мінюсту по КВЕД 62.02. – «консультування з питань інформатизації» для нерезидента, на ваші операції поширюється дія п. «в» ст. 186.3 ПКУ:
«186.3. Мiсцем постачання зазначених у цьому пунктi послуг вважається мiсце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разi вiдсутностi такого мiсця - мiсце постiйного чи переважного його проживання. До таких послуг належать:
а) ……………………………………………………………………………..
в) консультацiйнi, iнжинiринговi, iнженернi, юридичнi (у тому числi адвокатськi), бухгалтерськi, аудиторськi, актуарнi, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацiй з питань iнформатизацiї, надання iнформацiї та iнших послуг у сферi iнформатизацiї, у тому числi з використанням комп'ютерних систем».
Такі операції не оподатковуються ПДВ на території України тому що місцем постачання послуг буде місце реєстрації замовника послуг нерезидента.
При вивченні наданих для аналізу первинних документів (Актів виконаних робіт і наданих послуг, а також Договорів з замовниками нерезидентами) було встановлено наступне:
Таблиця № 1. (Наведено вибірково):
Вид послуги (робіт) згідно документу
п. 1.1.1. Договору: «Проведення маркетингових консультувань щодо просування товарів та послуг Замовника в мережі інтернет».

п. 1.1.3. Договору: «Проведення маркетингових консультувань щодо просування товарів та послуг Замовника в мережі інтернет».

«Участь у розвитку і формуванні бренду компанії у відповідності з корпоративним стилем».

«Забезпечення проектів промоматеріалами»

«Проведення Крауд-маркетингу (робота з відгуками)»

«Пошук нових ресурсів для розміщення реклами»

«Розробка рекламних (продаючих) текстів для форумів, соціальних мереж».

«Оптімізація інтернет магазину»

Чинне законодавство України не містить прямого визначення поняття надання «консультацiй з питань iнформатизацiї», примірний перелік таких послуг наведено у ПКУ, у тому числі не визначено поняття інших послуг у сфері інформатизації .
З урахуванням вище наведеного, на нашу думку, редакція видів наданих послуг, виконаних робіт, яка наведена вибірково у Таблиці № 1, при перевірці органами ДФСУ може викликати сумнів відносно їх відповідності вимогам п. «в» статті 186.3 і застосувати ст. 186.4. ПКУ, де сказано: «Мiсцем постачання послуг є мiсце реєстрацiї постачальника, крiм операцiй, зазначених у пунктах 186.2 i 186.3 цiєї статті».

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» 2018

Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8