Транспортні засоби на підприємстві та їх облік і необхідна звітність

Аудитори ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» консультують:

Запит:
Підприємство купило дві машини, які розвозять товар, які необхідно здавати звіти по транспорту.

Відповідь:

Сплата пенсійного збору

Відповідно до п. 7 ст. 1 Закону № 400 платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (далі — пенсійний збір) є, зокрема, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами МВС.
Тобто, у разі придбання вживаного легкового автомобіля, а також вантажного транспортного засобу (як нового, так і вживаного) сплачувати пенсійний збір не потрібно.
Об’єктом оподаткування пенсійним збором є вартість легкового автомобіля (п. 6 ст. 2 Закону № 400). Вартість визначається відповідно до договору купівлі-продажу, довідки-рахунку торговельних організацій, договору міни, довідки органів митної служби, акта експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість (п. 13 Порядку № 1740). При цьому пенсійний збір з вартості легкового автомобіля сплачується без урахування ПДВ (лист № 13034/03-30).
Ставка і сума збору залежать від вартості автомобіля і прожиткового мінімуму для працездатних осіб (далі — ПМПО), встановленого законом станом на 1 січня звітного року (у 2017 р. — це 1 600 грн).
Ставки пенсійного збору при купівлі легкових автомобілів, що підлягають першій держреєстрації в Україні:
Розмір ставки, % Вартість легкового автомобіля Вартість у 2017 р., грн
3 До 165 ПМПО До 264 000
4 Від 165 до 290 ПМПО Від 264 000 до 464 000
5 Від 290 ПМПО Від 464 000
Пенсійний збір сплачується перед реєстрацією автомобіля в територіальних органах з надання сервісних послуг МВС на бюджетні рахунки, відкриті в головних управліннях Держказначейства, за місцем проведення такої реєстрації (пункти 14 та 15 Порядку № 1740).
Оскільки цей збір пов'язаний із реєстрацією ТЗ, його сума включається до первісної вартості автомобіля (п. 8 П(С)БО 7).
ПДФО.
Якщо ТЗ придбавається у фізособи, то підприємство виплачує їй дохід, який обкладається ПДФО в порядку, передбаченому ст. 173 ПК для рухомого майна. Для цілей ПДФО дохід фізособи від продажу: легкового автомобіля (мотоцикла, мопеда) визначається виходячи із ціни договору, але не нижче їх середньоринкової або оціночної вартості. При цьому вибір вартості для цілей ПДФО залишається за фізособою. Нагадаємо, середньоринкова вартість таких ТЗ визначається щокварталу Мінекономрозвитку. Інформація оприлюдниться на офіційному сайті міністерства до 1-го числа місяця, що настає за звітним кварталом; інших ТЗ визначається виходячи із ціни, зазначеної в договорі, але не нижче від оціночної вартості. У загальному випадку дохід від продажу ТЗ (у т. ч. легкових авто) обкладається ПДФО за ставкою 5 % (п. 167.2, 173.1, 173.2 ПК). Однак при цьому не підлягає оподаткуванню дохід фізособи, отриманий протягом звітного року від продажу (обміну) не більше одного з таких об'єктів рухомого майна: легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда (п. 173.2 ПК). Інформацію про кількість продажів ТЗ у звітному році фізособа повинна вказати в договорі купівлі-продажу або в окремій заяві. З урахуванням такої інформації підприємство утримує ПДФО.
Якщо ТЗ продається (міняється) фізособою:
- напряму підприємству, то таке підприємство є податковим агентом і зобов'язане розрахувати, утримати та сплатити податок до бюджету, а також відобразити його у формі № 1ДФ із кодом ознаки доходу «105» (п. 173.3 ПК);
- за посередництвом юрособи (її представництва, підрозділу), представництва нерезидента або фізособи-підприємця, то такий посередник зобов'язаний відобразити отриманий фізособою дохід від продажу (міни) у формі № 1ДФ. Сплатити ПДФО продавець-фізособа повинен самостійно (п. 173.3 ПК);
- на товарній біржі, суб'єкт господарювання який надає послуги з укладання біржових угод або бере участь у їх укладанні, відображає отриманий фізособою дохід у формі № 1ДФ. Зазначимо, що операція відчуження авто проводиться тільки при наявності оціночної вартості ТЗ і документа про сплату ПДФО (п. 173.4 ПК); шляхом укладання договору в нотаріальній формі, нотаріус повинен подати контролюючому органу форму № 1ДФ. Згідно з п. 173.4 ПК у загальному випадку нотаріус засвідчує договір тільки при наявності документа, що підтверджує сплату ПДФО виходячи із середньоринкової або оціночної вартості ТЗ, і документа про оцінку майна.
Таким чином, підприємство є податковим агентом відносно «транспортних» доходів фізособи, якщо до укладання договору купівлі-продажу не залучається товарна біржа, нотаріус або посередник-комісіонер. Якщо ж сторони договору купівлі-продажу (підприємство-покупець, фізособа-продавець) завіряють договір у нотаріуса, користуються послугами біржі або посередника-комісіонера, то підприємству-покупцю утримувати ПДФО при придбанні ТЗ не доведеться. У цьому випадку фізособа повинна буде сплатити податок самостійно, а відповідні суб'єкти господарювання – відзвітувати за формою № 1ДФ.
Військовий збір
Об'єктом обкладання військовим збором є доходи, зазначені в ст. 163 ПК, у тому числі загальний місячний оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи від операцій із майном (пп. 164.2.4, п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПК). Утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється згідно зі ст. 168 ПК, тобто за правилами сплати ПДФО. Тому доходи фізособи від продажу майна, які обкладаються ПДФО, є базою обкладання військовим збором (ЗІР, категорія 132.02). Ставка збору – 1,5 %.

Згiдно з пп. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Податкового Кодексу об’єктом оподаткування є легковi автомобiлi, з року випуску яких минуло не бiльше п’яти рокiв (включно) та середньоринкова вартiсть яких становить понад 375 розмiрiв мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року.
Така вартiсть визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику економiчного, соцiального розвитку i торгiвлi, за методикою, затвердженою Кабiнетом Мiнiстрiв України, станом на 1 сiчня податкового (звiтного) року виходячи з марки, моделi, року випуску, об’єму цилiндрiв двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звiтного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику економiчного, соцiального розвитку i торгiвлi, на своєму офiцiйному веб-сайтi розмiщується перелiк легкових автомобiлiв, з року випуску яких минуло не бiльше п’яти рокiв (включно) та середньоринкова вартiсть яких становить понад 375 розмiрiв мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року, який повинен мiстити такi данi щодо цих автомобiлiв: марка, модель, рiк випуску, об’єм цилiндрiв двигуна, тип пального.
Вартiсть придбання автомобiля не впливає на визначення його середньоринкової вартостi.
Вiдсутнiсть станом на 1 сiчня року методики, приведеної у вiдповiднiсть до пп. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу, не звiльняє власникiв транспортних засобiв вiд обов’язку визначення належностi їх транспортних засобiв до об’єкту оподаткування транспортним податком на пiдставi Методики N 66.
За вказаною Методикою N 66 власник транспортного засобу визначає середньоринкову вартiсть автомобiля згiдно його параметрiв. Якщо автомобiль має середньоринкову вартiсть менше 375 розмiрiв мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на 1 сiчня відповідного року, то не виникає обов’язок щодо сплати транспортного податку.
Змiни до Методики N 66 на виконання Закону України вiд 21 грудня 2016 року N 1797-VIII "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо покращення iнвестицiйного клiмату в Українi" внесенi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.06.2017 р. N 428 (далi - Методика N 428).
Перелiк транспортних засобiв, якi є об’єктом оподаткування транспортним податком, з середньоринковою вартiстю, розрахованою згiдно з Методикою N 428, був розмiщений на офiцiйному веб-сайтi Мiнекономрозвитки у червнi 2017 року (далi - Перелiк).
Якщо у Перелiку вiдсутня iнформацiя про автомобiль з параметрами, якi вiдповiдають автомобiлю придбаному то Товариство не є платником транспортного податку у 2018 роцi. При цьому зазначаємо, що показники транспортних засобiв, якi вiдображають кiлькiсний вимiр та визначаються у цифровому форматi, зокрема об’єм цилiндрiв двигуна, округлюються до найбiльшого цiлого значення. Таким чином об’єм цилiндрiв двигуна транспортного засобу (2755 см. куб.) округлюється до 3000 см. куб.
Якщо у Перелiку мiститься iнформацiя, що вiдповiдає автомобiлю Товариства (з врахуванням округлення), то Товариство є платником транспортного податку.

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» 2019

Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8