Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд

Предоставлено разъяснение по налогообложению дополнительных взносов в уставный фонд.

Суммы денежных средств, поступивших в уставный фон, не соответствуют определению безвозвратной финансовой помощи. Поскольку безвозвратная финансовая помощь — это, в частности, сумма денежных средств, переданная плательщику налога согласно договорам дарения, которые не предусматривают соответствующей компенсации или возврата таких денежных средств.

Хозяйственная операция, предусматривающая внесение денежных средств или имущества в уставный фонд юридического лица в обмен на корпоративные права, эмитированные таким юридическим лицом, является прямой инвестицией.

Поэтому согласно подпункту 4.2.5 Закона о прибыли суммы денежных средств или стоимость имущества, которые поступают плательщику налога в виде прямых инвестиций или реинвестиций в корпоративные права, эмитированные таким плательщиком налога, в том числе денежные или имущественные взносы, не включаются в состав валового дохода плательщика налога.

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 30.03.2009 р. N 3396

Про розгляд листа

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 23.02.2009 N 25-01 щодо правомірності дій стосовно оподаткування додаткових внесків до статутного фонду та, в межах компетенції, повідомляє.

Порядок формування статутного фонду господарського товариства (в даному випадку - товариство з обмеженою відповідальністю), зокрема, внесення додаткових вкладів, регулюється нормами Цивільного кодексу України (статті 144, 145), Господарського кодексу України (стаття 87), Закону України «Про господарські товариства» (статті 7, 16, 59), Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (стаття 29).

Питання оподаткування та податкового обліку внесків до статутного фонду визначаються нормами Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (у редакції Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР, зі змінами та доповненнями, далі - Закон про оподаткування).

У відповідності до підпункту 2.1.1 пункту 2.1 статті 2 Закону про оподаткування, платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

Виходячи із норм статті 3 Закону про оподаткування об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на:

суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону;

суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Валовим доходом у відповідності до підпункту 4.1 статті 4 Закону про оподаткування визначається загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Згідно із підпунктом 4.1.6 статті 4 Закону про оподаткування, валовий доход включає, зокрема, доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді сум безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку у звітному періоді, крім їх надання неприбутковим організаціям згідно з пунктом 7.11 статті 7 цього Закону та у межах таких операцій між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи, крім випадків, визначених у частині четвертій статті 3 Закону України «Про списання вартості несплачених обсягів природного газу».

Безповоротна фінансова допомога, згідно підпункту 1.22.1 статті 1 Закону про оподаткування, - це:

- сума коштів, передана платнику податку згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами, які не передбачають відповідної компенсації чи повернення таких коштів (за винятком бюджетних дотацій і субсидій), або без укладання таких угод;

- сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після її списання, якщо така безнадійна заборгованість була попередньо включена до складу валових витрат кредитора;

- сума заборгованості платника податку перед іншою юридичною чи фізичною особою, що залишилася нестягнутою після закінчення строку позовної давності;

- основна сума кредиту або депозиту, наданих платнику податку без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних);

- сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного періоду, у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожний день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги.

Підпунктом 4.2.5 пункту 4.2 статті 4 Закону про оподаткування передбачено, що суми коштів або вартість майна, що надходять платнику податку у вигляді прямих інвестицій або реінвестицій у корпоративні права, емітовані таким платником податку, в тому числі грошові або майнові внески, згідно з договорами про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи, не включаються до складу валового доходу платника податку.

Згідно із підпунктом 1.28.2 статті 1 Закону про оподаткування, пряма інвестиція - господарська операція, яка передбачає внесення коштів або майна до статутного фонду юридичної особи в обмін на корпоративні права, емітовані такою юридичною особою.

Згідно з визначенням, наведеним у пункті 1.8 статті 1 Закону про оподаткування, корпоративні права - це право власності на статутний фонд (капітал) юридичної особи або його частку (пай), включаючи права на управління, отримання відповідної частки прибутку такої юридичної особи, а також активів у разі її ліквідації відповідно до чинного законодавства, незалежно від того, створена така юридична особа у формі господарського товариства, підприємства, заснованого на власності однієї юридичної або фізичної особи, або в інших організаційно-правових формах.

Виходячи з вищевикладеного, оскільки безповоротна фінансова допомога - це, зокрема, сума коштів, передана платнику податку згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами, які не передбачають відповідної компенсації чи повернення таких коштів (за винятком бюджетних дотацій і субсидій), або без укладання таких угод, суми коштів, що надійшли до статутного фонду не можуть відповідати визначенню безповоротної фінансової допомоги.

Голова О. В. Кужель

Еженедельник "Главбух"

Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!

  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • Налогообложение дополнительных взносов в уставный фонд - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8