Мероприятия по благоустройству города являются объектом налогообложения
В ПИСЬМЕ от 22.02.2008 г. № 3498/7/16-1517 ГНАУ разъясняет, что программа благо-устройства города является заказом на выполнение определенного объема работ и услуг, которые каждый городской совет в соответствии с определенными им нуждами планирует получить от их исполнителя, с соответствующим расчетом стоимости таких работ (статьи расходов), а финансирование этой программы считается оплатой за счет денежных средств местного бюджета выполненных предприятиями объемов работ или услуг, оговоренных программой.
Следовательно, согласно подпункту 3.1.1 Закона о НДС получение предприятиями денежных средств из городского бюджета на выполнение программы благоустройства города для целей обложения НДС следует считать оплатой (компенсацией) выполненных им работ по такому благоустройству, и сумма таких денежных средств должна быть включена предприятиями в базу налогообложения в качестве стоимости выполненных ими работ (предоставленных услуг) с учетом суммы НДС.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 22.02.2008 р. N 3498/7/16-1517
ДПАУ <...> повідомляє.
Міські ради на виконання своїх завдань, визначених діючим законодавством, щорічно затверджують бюджетні програми благоустрою міст (перелік заходів, які необхідно виконати, зокрема, послуги з прибирання міста, утримання мереж зовнішнього освітлення тощо) і передбачають в бюджеті кошти на виконання цих програм (з відповідними статтями видатків). При цьому, як міські ради, так і комунальні підприємства та інші виконавці таких заходів, кошти, перераховані з міського бюджету на виконання програми благоустрою міста, класифікують як виплату субсидій.
В Роз'ясненні щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженому наказом Держказначейства України від 04.11.2004 р. N 194 (з урахуванням змін і доповнень), зокрема, зазначено, що під субсидіями розуміють всі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених витрат або товарів і послуг і обмін на проведені платежі, а також видатки, пов'язані з відшкодуванням збитків державних підприємств.
Для цілей оподаткування програма благоустрою міста є замовленням на виконання певного обсягу робіт та послуг, які кожна міська рада відповідно до визначених нею потреб планує отримати від їх виконавця, з відповідним розрахунком вартості таких робіт (статті видатків), а фінансування цієї програми вважається оплатою за рахунок коштів місцевого бюджету виконаних підприємствами обсягів робіт чи послуг, обумовлених програмою.
Враховуючи те, що згідно з пп. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» об'єктом оподаткування ПДВ є операції з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, виконані підприємствами заходи по благоустрою міста в межах затвердженої програми є об'єктом оподаткування ПДВ.
При цьому базою оподаткування, відповідно до ст. 4 Закону, є їх вартість, визначена в такій програмі. Датою визначення податкових зобов'язань для товарів (робіт, послуг), які оплачуються за рахунок бюджетних коштів відповідно до пп. 7.3.5 ст. 7 Закону, є дата надходження таких коштів на рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому виді.
Таким чином, отримання підприємствами коштів з міського бюджету на виконання програми благоустрою міста для цілей оподаткування ПДВ слід вважати оплатою (компенсацією) виконаних ним робіт по такому благоустрою, і сума таких коштів має бути включена такими підприємствами до бази оподаткування як вартість виконаних ними робіт (наданих послуг) з урахуванням суми ПДВ.
Заступник Голови С. Чекашкін
Источник: «ГлавБух» № 15 (566) март 2008 г.Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!