Новости
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони
Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва,
Міністерства аграрної політики України
від 31 липня 2006 року N 65/413
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
15 серпня 2006 р. за N 978/12852
Відповідно до статті 8 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" і постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, що додається.
2. Управлінню ліцензування Держпідприємництва України (Іванченко О. Б.) та Головній державній інспекції з карантину рослин України Мінагрополітики України (Добрянський Я. В.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Головній державній інспекції з карантину рослин України Мінагрополітики України забезпечити публікацію наказу в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Ващенка К. О. та заступника Міністра аграрної політики України Мельника С. І.
Голова Державного комітету |
|
Міністр аграрної політики України | О. П. Баранівський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Зареєстровано |
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до законів України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про карантин рослин", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" і постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, затверджених спільним наказом Держпідприємництва України та Мінагрополітики України від 4 листопада 2004 N 129/402, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2004 за N за 1597/10196.
1.2. Контроль за додержанням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони (далі - Ліцензійні умови) здійснюють у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок органи контролю:
визначене постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 Міністерство аграрної політики України як орган ліцензування;
визначений Указом Президента України від 25 травня 2000 року N 721 Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництво України) як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування та територіальні органи Держпідприємництва України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - територіальні органи Держпідприємництва України).
2. Організація перевірок
2.1. Планові перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов проводяться органами контролю згідно з річним планом-графіком перевірок, який затверджується наказом органу контролю.
План перевірок органу ліцензування погоджується Держпідприємництвом України з урахуванням того, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше одного разу на рік.
2.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджується.
2.3. Для проведення перевірки орган контролю видає розпорядчий документ про створення комісії, призначення голови та членів комісії і посвідчення про проведення перевірки ліцензіата (далі - посвідчення) (додаток 1) за підписом керівника органу контролю (його заступника), яке засвідчується печаткою органу контролю.
2.4. Посвідчення реєструються в журналі обліку посвідчень з посиланням на розпорядчий документ (додаток 2). Сторінки журналу обліку посвідчень повинні бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
2.5. Орган контролю не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку проведення перевірки повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки у письмовій формі листом або телефонограмою.
Строк проведення перевірки становить не більше п'яти робочих днів. У разі необхідності, за рішенням керівника органу контролю, строк перевірки може бути продовжено до десяти робочих днів, про що у посвідченні робиться відповідний запис.
3. Права та обов'язки комісії з перевірки ліцензіата
3.1. Голова та члени комісії органу контролю при здійсненні перевірок мають право:
доступу на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіатів для їх обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
ознайомлюватись з необхідними для проведення перевірки документами;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів;
одержувати від ліцензіатів письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
3.2. Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі нормами законодавства України;
об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами Ліцензійних умов;
забезпечувати додержання державної та іншої передбаченої законодавством таємниці.
4. Порядок проведення перевірки
4.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата (юридичній особі), ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) або його уповноваженому представнику посвідчення та документи, які засвідчують особи голови та членів комісії. Ліцензіат може вести журнал відвідань представниками органів контролю із зазначенням у ньому строків та мети відвідування, посади, прізвища голови та членів комісії органу контролю.
Уповноваженими представниками ліцензіата є особи, які мають засвідчені в установленому порядку довіреності на право представляти ліцензіата, керівники (їх заступники або керівники структурних підрозділів) ліцензіата - юридичної особи або особи, яким ліцензіат доручив виконання обов'язків, пов'язаних з провадженням господарської діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.
4.2. Ліцензіат під час перевірки додержання ним Ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи, що підтверджують додержання ним вимог Ліцензійних умов, та забезпечує умови для її проведення.
4.3. Комісія перевіряє:
4.3.1. Можливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, установлених для виду господарської діяльності, зазначеної в ліцензії, а саме:
наявність документів, які підтверджують рівень освіти і кваліфікації фахівців відповідних професій, необхідних для провадження певного виду господарської діяльності;
додержання нормативно-правових актів, які регулюють правовідносини у сфері господарської діяльності ліцензіата, зазначені в Ліцензійних умовах та нормативно-технічну документацію на приміщення, обладнання, технологічні процеси тощо.
4.3.2. Наявність відповідних документів:
ліцензії або довідки органу ліцензування про прийняття заяви на переоформлення (про видачу дубліката) ліцензії;
свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи - підприємця;
довідки про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
які регулюють трудові відносини (штатний розпис, положення, інструкції, накази, розпорядження тощо);
які засвідчують право власності або оренди на будівлі (приміщення) для провадження діяльності з проведення знезараження підкарантинних матеріалів та об'єктів, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони (договір купівлі-продажу, договір оренди тощо);
які свідчать про своєчасне повідомлення органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;
копії ліцензій, що підтверджують право філій або інших структурних підрозділів ліцензіата на провадження певного виду господарської діяльності.
4.3.3. Відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта господарювання, довідці про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, установчим документам ліцензіата.
4.3.4. Достовірність відомостей у документах, поданих ліцензіатом для отримання ліцензії.
4.3.5. Виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов у разі, якщо вони видавалися.
4.3.6. Правильність оформлення, погодження та зберігання нормативно-технічної документації.
4.3.7. Договори із замовниками або заявки на проведення знезараження.
4.3.8. Наявність документації щодо відповідності виробничих, складських приміщень санітарним нормам.
4.3.9. Дотримання вимог законодавства щодо застосування фумігантів.
4.3.10. Наявність сертифікатів якості, походження фумігантів.
4.4. При позаплановій перевірці також перевіряються факти порушення ліцензіатом Ліцензійних умов, наведені в заяві (повідомленні), або виконання ліцензіатом розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
5. Порядок оформлення результатів перевірки
5.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (далі - акт перевірки) (додаток 3).
5.2. Акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник акта перевірки надається керівнику ліцензіата (юридичній особі) або ліцензіату (фізичній особі - підприємцю), який перевірявся, або його уповноваженому представнику, другий - зберігається в органі контролю, який здійснював перевірку.
5.3. Усі примірники акта підписуються особами, які проводили перевірку. Керівник ліцензіата (юридична особа), ліцензіат (фізична особа - підприємець) або його уповноважений представник письмово підтверджує, що ознайомлений з актом перевірки і отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та завіряє печаткою (у разі її наявності).
5.4. У разі відмови керівника ліцензіата (юридичної особи), ліцензіата (фізичної особи - підприємця) або його уповноваженого представника від підписання акта перевірки голова комісії в акті перевірки робить запис про те, що ця особа з ним ознайомлена і від підпису відмовилась.
5.5. Якщо керівник ліцензіата (юридична особа) або ліцензіат (фізична особа - підприємець) або його уповноважений представник надає пояснення та зауваження щодо результатів перевірки - ці документи є невід'ємною частиною акта перевірки. При цьому на усіх примірниках акта перевірки перед підписом керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата (фізичної особи - підприємця) або його уповноваженого представника робиться запис "Із зауваженнями".
5.6. Датою складання акта перевірки є дата підписання акта перевірки головою, членами комісії та керівником ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіатом (фізичною особою - підприємцем) або його уповноваженим представником.
5.7. Порушення, викладені в акті перевірки, повинні мати посилання на конкретні пункти, розділи, статті нормативно-правових актів, передбачених Ліцензійними умовами. Довільне викладання або трактування вимог нормативно-правових документів не допускається.
5.8. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов орган контролю не пізніше десяти робочих днів від дати складання акта перевірки видає розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов (додаток 4), яке надсилається ліцензіату з повідомленням про вручення.
5.9. У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу контролю документів, які це підтверджують і не потребують додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.
5.10. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк усунути ці порушення та подати у письмовій формі органу контролю, який видав це розпорядження, інформацію про усунення порушень.
5.11. При ненадходженні в установлений строк інформації про виконання розпорядження про усунення порушень орган контролю, який видав дане розпорядження, може упродовж трьох робочих днів здійснити позапланову перевірку виконання розпорядження про усунення порушень, за результатами якої складається акт перевірки.
5.12. Територіальні органи Держпідприємництва України направляють копію акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов або копії відповідних актів до Держпідприємництва України.
Держпідприємництво України направляє до органу ліцензування копію акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов або копії відповідних актів з пропозицією щодо анулювання ліцензії.
5.13. Орган ліцензування при надходженні від Держпідприємництва України, у разі виявлення самостійно чи спільною перевіркою порушень Ліцензійних умов та складання акта(ів), що є підставою для анулювання ліцензії, протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії розглядає ці питання та приймає рішення про анулювання ліцензії, яке затверджується відповідним наказом органу ліцензування.
5.14. Неможливістю ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов уважається недодержання підпункту 2.2.2 Ліцензійних умов.
Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
5.15. Якщо органом контролю в ході перевірки виявлено:
повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;
недостовірні відомості у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії;
факт передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;
факт неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії;
протягом трьох робочих днів з дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов орган контролю, який здійснював дану перевірку, складає відповідний акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов та/або акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом контролю, та/або акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, та/або акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, та/або акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, у двох примірниках (додаток 5).
У разі відмови ліцензіата в доступі комісії на свою територію, до будівель, споруд та інших приміщень; створення перешкод з боку ліцензіата; намагання уникнути планової чи позапланової перевірки; непризначення ліцензіатом уповноваженого представника, який має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки; відмови в наданні документів, необхідних для проведення перевірки, та інших пояснень на вимогу комісії - орган контролю, який повинен був провести дану перевірку, протягом п'яти робочих днів з дати початку її проведення (зазначеної у розпорядчому документі на проведення перевірки чи в посвідченні) складає акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом контролю в двох примірниках.
5.16. Усі примірники актів підписуються особами, які проводили перевірку. Один примірник акта зберігається в органі контролю, а другий у дводенний строк вручається або надсилається (листом з повідомленням) ліцензіату.
6. Рішення про анулювання ліцензії
6.1. Підставами для анулювання ліцензії є:
заява ліцензіата про анулювання ліцензії;
акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;
рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання;
нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - підприємця;
акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії;
акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;
акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;
акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності (даний акт складається за результатами планової чи позапланової перевірки або у зв'язку з надходженням до органу контролю документів, поданих ліцензіатом, про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії);
акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування.
6.2. Протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення про анулювання ліцензії орган ліцензування один примірник вручає або надсилає (листом з повідомленням) ліцензіату.
6.3. Розгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження щодо усунення порушень Ліцензійних умов здійснюється органом ліцензування з обов'язковим запрошенням керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата (фізичної особи - підприємця) або його уповноважених представників.
6.4. У разі неявки ліцензіата (керівника ліцензіата) або його уповноважених представників розгляд питань про анулювання ліцензії здійснюється без їх участі.
6.5. Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через десять днів з дня його прийняття.
6.6. Рішення про анулювання ліцензії реєструється у відповідному журналі обліку, сторінки якого повинні бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
Запис про підставу, дату та номер рішення про анулювання ліцензії вноситься до ліцензійного реєстру органу ліцензування не пізніше наступного робочого дня після набрання чинності рішенням про анулювання ліцензії.
6.7. Розгляд питань про анулювання ліцензії в разі повторного порушення ліцензіатом Ліцензійних умов здійснюється за наявності таких документів:
акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов, у якому відображені дані про повторне (повторні) порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;
акта попередньої перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов;
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
розпорядчого документа, на підставі якого здійснювалась відповідна перевірка.
6.8. У разі анулювання ліцензії на підставі акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов; акта про встановлення факту неподання у встановлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов суб'єкт господарювання може одержати нову ліцензію на право провадження цього виду господарської діяльності не раніше ніж через рік з дати прийняття рішення органу ліцензування про анулювання попередньої ліцензії.
7. Оскарження рішення про анулювання ліцензії
7.1. Якщо ліцензіат протягом десяти днів з дня прийняття рішення про анулювання ліцензії подає скаргу до експертно-апеляційної ради при Держпідприємництві України, дія даного рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття відповідного рішення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування. Експертно-апеляційна рада при Держпідприємництві України інформує орган ліцензування про отримання такої скарги.
7.2. Рішення експертно-апеляційної ради при Держпідприємництві України є підставою для видання спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування, допущених органом ліцензування.
7.3. Рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено у судовому порядку.
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків рослинництва, |
|
Додаток 1 |
(Державний Герб України)
____________________________________________________________________
(назва органу контролю)
ПОСВІДЧЕННЯ
від "___" ____________ 200_ р. N ___
Видане голові комісії ___________________________________________________________________ _________________________ ____________ _____________________ М. П. |
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків |
|
Додаток 2 |
ЖУРНАЛ
обліку посвідчень про проведення перевірок ліцензіатів
N з/п | Дата та реєстраційний номер посвідчення | Назва та місцезнаходження | Склад комісії | Термін перевірки | Дата та реєстраційний номер наказу про призначення голови і членів комісії |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків |
|
Додаток 3 |
(Державний Герб України)
____________________________________________________________________
(назва органу контролю)
АКТ перевірки
додержання ліцензіатом Ліцензійних умов
від "___" ____________ 200_ р. N ___
Підстава проведення перевірки __________________________________________________________ Перевіркою встановлено: Акт складено у 2-х примірниках, що мають однакову юридичну силу. |
Голова комісії | __________ | ____________________________ | |
та члени комісії: | ____________ | ____________________________ | |
З актом ознайомлений, один примірник |
|
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків |
|
Додаток 4 |
(Державний Герб України)
____________________________________________________________________
(назва органу контролю)
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
про усунення порушень Ліцензійних умов
від "___" ____________ 200_ р. N ___
За результатами перевірки ПРОПОНУЄТЬСЯ: У термін до "___" ___________ 20__ року усунути вищезазначені порушення Ліцензійних умов та подати в письмовій формі органу контролю При невиконанні даного розпорядження або в разі встановлення факту повторного аналогічного порушення ліцензію буде анульовано. Посадова особа органу контролю _________ ________________________ |
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків |
|
Додаток 5 |
(Державний Герб України)
_________________________________________________________________
(назва органу контролю)
АКТ
про _______________________________________________________________________________ |
від "___" ____________ 20__ р. N ___
За результатами перевірки ______________________________________________________________ Згідно з актом перевірки від _____________ N ______________________________________ _____________________________________________________________________________________ Цей акт є підставою для анулювання ліцензії. |
Голова комісії: | ____________________________ |
Члени комісії: | ____________________________ |
| ____________________________ |
Начальник Управління ліцензування |
|
Директор Департаменту ринків |
|
Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!