Новости
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ "УКРАВТОДОР"
УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"
ЗАТВЕРДЖЕНО |
НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних машин
(доповнення 3 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)
Вводиться з 01.10.2002 р.
Загальні положення
1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не увійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення 1 і 2 до норм.
1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації техніки в будівництві".
1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосуватись для розроблення питомих норм витрат палива.
1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.
1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.
1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат автомобільного бензину та дизельного палива на роботу дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації, Методичним рекомендаціям по нормуванню витрат палива спеціальними автомобілями Держплану Російської Федерації та Нормам витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.
1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин з перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи помножити на тривалість зміни.
Змінний час включає тривалість виконання операції технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкту) чи з одного об'єкту на другий (в границях будівельної площі), технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи на початку зміни чи здачі в кінці зміни або технічне обслуговування протягом зміни.
1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату палива на машино-годину помножити на коефіцієнт використання двигуна по часу за зміну.
Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин наведений у додатку 2 доповнення 2.
1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря нижче 0° C норми витрат палива підвищуються до 10 %.
Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.
1.10. Витрати бензину для запуску пускових двигунів дизельних двигунів дорожніх машин приймається до 3 % в літній час та 4,5 % - в зимовий час від витрати дизельного палива.
1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу перших 1000 км підвищується до 10 %.
1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензина - 0,74, дизельного палива - 0,825.
1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для планових розрахунків.
Норми витрат палива для нових машин визначаються за розрахунково-аналітичним методом як тимчасові.
Методичні вказівки по визначенню індивідуальних норм витрат бензину та дизельного палива на роботу дорожніх і спеціальних машин
Методика розробки індивідуальних норм витрат палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин", розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30 червня 1988 р. N КМ-250/4-285/ та затверджених будівельним комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д).
Індивідуальна норма (Ні) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:
Ні = qe х Ne х C х 10-3, де
Ні - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна, г/кВт х год. (приймається по даним інструкції з експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини) наведена в додатку 3;
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даним інструкції з експлуатації машини протягом робочої зміни та визначається по формулі, наведеній нижче;
10-3 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта
C = КДВ х КДN х КТN х КТЗ, де
КДВ - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);
КДN - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток 2);
КТN - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток 3);
КТЗ - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.
НОРМИ
витрат палива на машино-годину роботи дорожньо-будівельної техніки
N п/п | Тип дорожньої машини | Країна - виробник дорожньої техніки | Тип двигуна | Потужність двигуна, | Витрати палива, кг/маш. год. | Питомі витрати палива, г/кВт год. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Трактор ХТЗ-17021 | Україна | Deutz BF6M1013Е | 125.4 | 17.4 | 233.0 |
2. | Трактор ЛТЗ-60лВ | Росія | Д-65 мил | 44.1 | 5.8 | 234.0 |
3. | Трактор ЛТЗ-60 | Росія | Д-65 | 47.8 | 6.1 | 251.0 |
4. | Трактор ЛТЗ-55 | Росія | Д-144 | 36.8 | 3.2 | 254.0 |
5. | Навантажувач Е-156А | Україна | СМД-19Т | 108.0 | 8.3 | 222.0 |
6. | Навантажувач ПК-6 | Росія | ЯМЗ-848210 | 198.5 | 18.6 | 211.0 |
7. | Навантажувач UNS-053 | Словакія | "Зетор" | 33.9 | 3.9 | 240.0 |
8. | Екскаватор ЭО-2625 | Україна | Д-240 | 59.3 | 7.3 | 265.0 |
9. | Екскаватор АТЕК-881 | Україна | СМД-17Н | 73.5 | 9.7 | 238.0 |
10. | Екскаватор "Cage Poclain 1088" | Франція | 6Т-590 | 75.0 | 8.0 | 169.3 |
11. | Автогрейдер ДЗк-250 | Україна | СМД-62 | 121.4 | 18.6 | 245.0 |
12. | Щебенерозподілювач 4241 на тракторі МТЗ-80Л | Україна | Д-240Л | 59.3 | 5.3 | 251.0 |
13. | Віброплита | Україна ОАО КМЗ "Магіст- | ДМ-1Д | 4.4 | 2.2 | 917 |
14. | Розміточна машина "ROAD LAZER" | США | "Коглер" бензин | 12.8 | 4.7 | 527.0 |
15. | Машина для ямкового ремонту "Patchmatic STP-1008" | Австрія | HATZ 2М41 | 18.6 | 4.3 | 330.0 |
16. | Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття "Wirtgen 2000" | Німеччина | CATERPILLAR 3406EAT2AC | 392.0 | при min товщині фрезе- | 632.0 |
17. | Розміточна машина "Liye Lazer 3500" | США | "Хонда" бензин | 2.9 | 0.5 | - |
НОРМИ
витрат пального на роботу спецавтомобілів з бензиновими та дизельними двигунами
N п/п | Тип спецавтомобіля | Тип двигуна | Потужність двигуна, | Норми витрат пального | |
на 100 км пробігу, л | на роботу спецобладнання, л/100 км | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Самоскид МАЗ-5551 | ЯМЗ-238М2 | 176.0 | 28.0 | - |
2. | Самоскид ЗІЛ-ММЗ-554 | Д-240 | 56.6 | 18.0 | - |
3. | Бортовий ГАЗ-2934 | ЗМЗ-4026.10 | 73.5 | 16.5 | - |
4. | ГАЗ-3307 "ВАХТА" | ЗМ3.511.10 | 92.0 | 30.5 | - |
5. | Автобус Mercedes-Benz 31 OD | Mercedes V-2874cm3 | 77.0 | 13.5 | - |
6. | Фургон FORD-TRANZIT | Ford V-2402cv3 | 67.0 | 11.5 | - |
7. | Паливозаправник АТЗ-4.2 | ЗМЗ-53 | 84.5 | 27.0 | викачування закачування заправка |
8. | Паливозаправник УРАЛ-375 | ЯМЗ-236 | 132.0 | 33.4 | - |
9. | Сідельний тягач MAN 19422 | MAN 2866 LF20 | 303.0 | 27.3 | - |
10. | MAN 19422 з напівпричепом фургоном МАЗ-93802 | MAN 2866 LF20 | 303.0 | 33.8 |
|
11. | Сідельний тягач Mercedes-Benz 2650 | Mercedes | 367.5 | 33.5 | - |
12. | Mercedes-Benz 2650 з напівпричепом "Goldhofer" | Mercedes | 367.5 | 46.6 | - |
13. | Сідельний тягач MAN 26364 FNLS | MAN 2866 LF15 | 278.0 | 26.5 | - |
14. | MAN 26364 FNLS з укладачем дорожніх колон "Shefer RZS14000" або з напівпричепом аналогічної вантажопідйомності | MAN 2866 LF15 | 278.0 | 37.0 |
|
15. | Сідельний тягач MAN 19414 FNLS | MAN 2866 LF20 | 298.0 | 27.0 | - |
16. | MAN 19414 FNLS з укладачем дорожніх колон "Shefer RZS11000" або з напівпричепом аналогічної вантажопідйомності | MAN 2866 LF20 | 298.0 | 38.0 | - |
17. | КрАЗ-256-Б-1 | ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 | на пробіг при розкиданні або перевезенні піску, |
Снігоочисник | ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 | при роботі щіткою, | |
18. | КрАЗ-6510 Піскорозкидач | ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 | на пробіг при розкиданні або перевезенні піску, |
Снігоочисник | ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 | при роботі щіткою, | |
19. | КрАЗ-250 Піскорозкидач | ЯМЗ-238 | 176.5 | 46.1 | на пробіг при розкиданні або перевезенні піску, |
Снігоочисник | ЯМЗ-238 | 176.5 | 46.1 | при роботі щіткою, | |
20. | КрАЗ-260 Піскорозкидач | ЯМЗ-238Л | 220.0 | 68.6 | на пробіг при розкиданні або перевезенні піску, |
Снігоочисник | ЯМЗ-238Л | 220.0 | 68.6 | при роботі щіткою, | |
21. | Тойота "Camry 3.0" | бензин V-2995см3 | 137.0 | 13.8 | - |
22. | Audi A6 4WD turbo | V-1800см3 бензин | 100.0 | 13.5 | - |
23. | Солерозкидач "Шмідт" на базі МАЗ-5551 | ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 | на пробіг при розкиданні або перевезенні солі, |
Снігоочисник | ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 | при роботі плугом, | |
24. | Солерозкидач ВАТ "Комунмаш" на базі МАЗ-5551 | ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 | на пробіг при розкиданні або перевезенні солі, |
Снігоочисник | ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 | при роботі плугом, |
____________
Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!