Новости

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ "УКРАВТОДОР"
УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Укравтодору
від 19 вересня 2002 р. N 435


НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних машин
(доповнення 3 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)

Вводиться з 01.10.2002 р.

Загальні положення

1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не увійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення 1 і 2 до норм.

1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації техніки в будівництві".

1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосуватись для розроблення питомих норм витрат палива.

1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.

1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.

1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат автомобільного бензину та дизельного палива на роботу дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації, Методичним рекомендаціям по нормуванню витрат палива спеціальними автомобілями Держплану Російської Федерації та Нормам витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.

1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин з перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи помножити на тривалість зміни.

Змінний час включає тривалість виконання операції технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкту) чи з одного об'єкту на другий (в границях будівельної площі), технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи на початку зміни чи здачі в кінці зміни або технічне обслуговування протягом зміни.

1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату палива на машино-годину помножити на коефіцієнт використання двигуна по часу за зміну.

Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин наведений у додатку 2 доповнення 2.

1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря нижче 0° C норми витрат палива підвищуються до 10 %.

Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.

1.10. Витрати бензину для запуску пускових двигунів дизельних двигунів дорожніх машин приймається до 3 % в літній час та 4,5 % - в зимовий час від витрати дизельного палива.

1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу перших 1000 км підвищується до 10 %.

1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензина - 0,74, дизельного палива - 0,825.

1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для планових розрахунків.

Норми витрат палива для нових машин визначаються за розрахунково-аналітичним методом як тимчасові.

Методичні вказівки по визначенню індивідуальних норм витрат бензину та дизельного палива на роботу дорожніх і спеціальних машин

Методика розробки індивідуальних норм витрат палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин", розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30 червня 1988 р. N КМ-250/4-285/ та затверджених будівельним комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д).

Індивідуальна норма (Ні) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:

Ні = qe х Ne х C х 10-3, де

Ні - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);

qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна, г/кВт х год. (приймається по даним інструкції з експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини) наведена в додатку 3;

Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даним інструкції з експлуатації машини протягом робочої зміни та визначається по формулі, наведеній нижче;

10-3 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.

Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта

C = КДВ х КДN х КТN х КТЗ, де

КДВ - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);

КДN - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток 2);

КТN - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток 3);

КТЗ - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.

Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.

НОРМИ
витрат палива на машино-годину роботи дорожньо-будівельної техніки

N п/п

Тип дорожньої машини

Країна - виробник дорожньої техніки 

Тип двигуна

Потужність двигуна,
кВт
(к. с.)

Витрати палива, кг/маш. год.
(л/маш. год.)

Питомі витрати палива, г/кВт год.
(г/к. с. год.) 

1. 

Трактор ХТЗ-17021 

Україна 

Deutz BF6M1013Е 

125.4
(170.0) 

17.4
(21.1) 

233.0
(171.0) 

2. 

Трактор ЛТЗ-60лВ 

Росія 

Д-65 мил 

44.1
(60.0) 

5.8
(7.0) 

234.0
(172.0) 

3. 

Трактор ЛТЗ-60 

Росія 

Д-65 

47.8
(65.0) 

6.1
(7.4) 

251.0
(185.0) 

4. 

Трактор ЛТЗ-55 

Росія 

Д-144 

36.8
(50.0) 

3.2
(3.9) 

254.0
(187.0) 

5. 

Навантажувач Е-156А

Україна 

СМД-19Т 

108.0
(147.0) 

8.3
(10.1) 

222.0
(163.0) 

6. 

Навантажувач ПК-6 

Росія 

ЯМЗ-848210 

198.5
(270.0) 

18.6
(22.5) 

211.0
(155.0) 

7. 

Навантажувач UNS-053

Словакія 

"Зетор"
72.01.63

33.9
(46.1) 

3.9
(4.7) 

240.0
(176.6) 

8. 

Екскаватор ЭО-2625 

Україна 

Д-240 

59.3
(80.0) 

7.3
(8.8) 

265.0
(195.0) 

9. 

Екскаватор АТЕК-881 

Україна 

СМД-17Н 

73.5
(100.0) 

9.7
(11.8) 

238.0
(176.0) 

10. 

Екскаватор "Cage Poclain 1088" 

Франція 

6Т-590 

75.0
(102.0) 

8.0
(9.8) 

169.3
(124.5) 

11. 

Автогрейдер ДЗк-250 

Україна 

СМД-62 

121.4
(165.0) 

18.6
(22.5) 

245.0
(180.0) 

12. 

Щебенерозподілювач 4241 на тракторі МТЗ-80Л 

Україна 

Д-240Л 

59.3
(80.0) 

5.3
(6.5) 

251.0
(185.0) 

13.  

Віброплита  

Україна ОАО КМЗ "Магіст-
раль"

ДМ-1Д  

4.4
(6.2)  

2.2
(2.7)  

917
(674.0)  

14. 

Розміточна машина "ROAD LAZER" 

США 

"Коглер" бензин 

12.8
(18.0) 

4.7
(5.7) 

527.0
(461.0) 

15. 

Машина для ямкового ремонту "Patchmatic STP-1008"

Австрія 

HATZ 2М41 

18.6
(25.3) 

4.3
(5.2)

330.0
(243.0) 

16. 

Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття "Wirtgen 2000" 

Німеччина

CATERPILLAR 3406EAT2AC 

392.0
(533.0) 

при min товщині фрезе-
рування
43.9
(62.3)
при max товщині фрезе-
рування
77.0
(93.4)

632.0
(464.0) 

17. 

Розміточна машина "Liye Lazer 3500" 

США 

"Хонда" бензин

2.9
(4.0) 

0.5
(0.6)


НОРМИ
витрат пального на роботу спецавтомобілів з бензиновими та дизельними двигунами

N п/п

Тип спецавтомобіля 

Тип двигуна

Потужність двигуна,
КВт (к. с.)

Норми витрат пального 

на 100 км пробігу, л 

на роботу спецобладнання, л/100 км
—————
л/маш. год.

1. 

Самоскид МАЗ-5551 

ЯМЗ-238М2 

176.0
(240.0) 

28.0 

2. 

Самоскид ЗІЛ-ММЗ-554 

Д-240 

56.6
(77.0) 

18.0 

3. 

Бортовий ГАЗ-2934 

ЗМЗ-4026.10 

73.5
(100.0) 

16.5 

4. 

ГАЗ-3307 "ВАХТА" 

ЗМ3.511.10 

92.0
(125.0) 

30.5 

5. 

Автобус Mercedes-Benz 31 OD 

Mercedes V-2874cm3 

77.0
(105.0) 

13.5 

6. 

Фургон FORD-TRANZIT
(дизель) 

Ford V-2402cv3 

67.0
(91.0) 

11.5 

7. 

Паливозаправник АТЗ-4.2

ЗМЗ-53 

84.5
(115.0) 

27.0 

викачування закачування заправка
 
—————
3.0 

8. 

Паливозаправник УРАЛ-375 

ЯМЗ-236 

132.0
(180.0) 

33.4 

9. 

Сідельний тягач MAN 19422 

MAN 2866 LF20 

303.0
(412.0) 

27.3 

10. 

MAN 19422 з напівпричепом фургоном МАЗ-93802 

MAN 2866 LF20 

303.0
(412.0) 

33.8 

  

11. 

Сідельний тягач Mercedes-Benz 2650 

Mercedes 

367.5
(500.0) 

33.5 

12. 

Mercedes-Benz 2650 з напівпричепом "Goldhofer"

Mercedes 

367.5
(500.0) 

46.6 

13. 

Сідельний тягач MAN 26364 FNLS 

MAN 2866 LF15 

278.0
(370.0) 

26.5 

14. 

MAN 26364 FNLS з укладачем дорожніх колон "Shefer RZS14000" або з напівпричепом аналогічної вантажопідйомності 

MAN 2866 LF15 

278.0
(370.0) 

37.0 


———
68.2 

15. 

Сідельний тягач MAN 19414 FNLS 

MAN 2866 LF20 

298.0
(406.0) 

27.0 

-  

16. 

MAN 19414 FNLS з укладачем дорожніх колон "Shefer RZS11000" або з напівпричепом аналогічної вантажопідйомності

MAN 2866 LF20 

298.0
(406.0) 

38.0  

-  

17. 

КрАЗ-256-Б-1
Піскорозкидач 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

51.6 

на пробіг при розкиданні або перевезенні піску,
л/100 км
61.0
додаткова норма на 1 кузов при розкиданні піску, л 2.0 

Снігоочисник 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

51.6 

при роботі щіткою,
л/100 км
90.0
при роботі щіткою і плугом,
л/100 км
93.0 

18. 

КрАЗ-6510 Піскорозкидач 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

51.6 

на пробіг при розкиданні або перевезенні піску,
л/100 км
61.3
додаткова норма на 1 кузов при розкиданні піску, л 2.0

Снігоочисник 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

51.6 

при роботі щіткою,
л/100 км
90.0
при роботі щіткою і плугом,
л/100 км
93.0 

19. 

КрАЗ-250 Піскорозкидач 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

46.1 

на пробіг при розкиданні або перевезенні піску,
л/100 км
60.0
додаткова норма на 1 кузов при розкиданні піску, л 2.0 

Снігоочисник 

ЯМЗ-238 

176.5
(240.0) 

46.1 

при роботі щіткою,
л/100 км
88.0
при роботі щіткою і плугом,
л/100 км
91.0 

20. 

КрАЗ-260 Піскорозкидач 

ЯМЗ-238Л 

220.0
(300.0) 

68.6 

на пробіг при розкиданні або перевезенні піску,
л/100 км
81.5
додаткова норма на 1 кузов при розкиданні піску, л 2.5 

Снігоочисник 

ЯМЗ-238Л 

220.0
(300.0) 

68.6 

при роботі щіткою,
л/100 км
100.0
при роботі щіткою і плугом,
л/100 км
110.0 

21. 

Тойота "Camry 3.0" 

бензин V-2995см3 

137.0
(186.0) 

13.8 

22. 

Audi A6 4WD turbo 

V-1800см3 бензин 

100.0
(136.0) 

13.5 

23. 

Солерозкидач "Шмідт" на базі МАЗ-5551
Солерозкидач  

ЯМЗ-236М2  

132.0
(180.0)  

28.0  

на пробіг при розкиданні або перевезенні солі,
л/100 км
36.0  

Снігоочисник 

ЯМЗ-236М2 

132.0
(180.0) 

28.0 

при роботі плугом,
л/100 км
40.0 

24. 

Солерозкидач ВАТ "Комунмаш" на базі МАЗ-5551
Солерозкидач 

ЯМЗ-236М2 

132.0
(180.0) 

28.0 

на пробіг при розкиданні або перевезенні солі,
л/100 км
35.5 

Снігоочисник 

ЯМЗ-236М2 

132.0
(180.0) 

28.0 

при роботі плугом,
л/100 км
39. 0 


____________

 

Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!

  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • №2612 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8