Новости

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВНА КОРПОРАЦІЯ ПО БУДІВНИЦТВУ, РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ "УКРАВТОДОР"

НАКАЗ

від 29 грудня 2000 року N 406

Про затвердження норм витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин

З метою впровадження у виробництво прогресивних технічно і економічно обгрунтованих норм витрат паливно-мастильних матеріалів у системі корпорації "Укравтодор" наказую:

1. Затвердити та ввести в дію з 02.01.2001 норми витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин (додаються). 

2. Підприємству "Укрдортехнологія" (Мельничук Г. С.) забезпечити тиражування норм у необхідних обсягах, Управлінню інженерної підтримки виробництва (Оксенюк О. Д.) довести їх до організацій і підприємств, що входять до складу корпорації. 

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Управління інженерної підтримки виробництва (Оксенюк О. Д.). 

 

Перший заступник
голови корпорації 


М. Д. Климпуш 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Української державної корпорації по будівництву, ремонту та утриманню автомобільних доріг "Укравтодор" Міністерства транспорту України
від 29 грудня 2000 р. N 406


НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних машин
(доповнення 2 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)

Вводиться з 02.01.2001 р.

Загальні положення

1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не ввійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення 1 до норм від 01.10.97 р.

1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації техніки в будівництві".

1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосовуватись для розроблення питомих норм витрат палива.

1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.

1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.

1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат автомобільного бензину та дизельного палива на роботу дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації, Методичних рекомендацій по нормуванню витрат палива спеціальними автомобілями Держплану Російської Федерації та Норм витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті Департаменту автотранспорту Мінтрансу України. 

1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин в перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи помножувати на тривалість зміни.

Змінний час включає тривалість виконання операцій технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкта) чи з одного об'єкта на другий (в границях будівельної площі), технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи в початку зміни чи здачі в кінці зміни, або технічне обслуговування протягом зміни. 

1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату палива на машино-годину розділити на коефіцієнт використання двигуна по часу за зміну.

Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин наведений у додатку 2.

1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря нижче 0° C норми витрат палива підвищуються до 10 %.

Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.

1.10. Витрати бензину для запуску дизельних двигунів пусковими двигунами дорожніх машин приймаються до 3 % в літній час та 4,5 % в зимовий час від витрати дизельного палива.

1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу перших 1000 км підвищуються до 10 %.

1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензину - 0,74, дизельного палива - 0,825.

1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для планових розрахунків.

Норми витрат палива для нових машин визначаються за розрахунково-аналітичним методом, як тимчасові.

Методичні вказівки по визначенню індивідуальних норм витрати бензину та дизельного палива на роботу дорожніх і спеціальних машин

Методика розробки індивідуальних норм витрати палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин", розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30 червня 1988 р. N КМ-250/4-485) та затверджених будівельним комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д.

Індивідуальна норма (Hi) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:

Hi = qe х Ne х C х 10-3, де

Hi - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);

qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна, г/кВт х год. (приймається по даних інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини), наведена у додатку 3; 

Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даних інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини;

C - інтегральний коефіцієнт, який враховує середні умови експлуатації машини протягом робочої зміни та визначається по формулі, наведеній нижче;

10-3 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.

Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта

C = КДВ х КДN х КTN х КТЗ, де

КДВ - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);

КДN - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток 2);

КTN - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток 3);

КТЗ - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.

Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.

Норми витрат палива на машино-годину роботи дорожньо-будівельної техніки

NN
п/п 

Тип дорожньої машини  

Країна-виробник дорожньої техніки 

Тип двигуна 

Потужність двигуна, кВт (к. с.) 

Витрата палива, 
л/маш. х годину 

Питома витрата палива, г/кВт х годину 

1. 

Асфальтоукладач АБГ "Тітан-423" 

Фірма Німеччина 

132,4 (180,0) 

20,0 

2. 

Асфальтоукладач SUPER 2000 

Німеччина 

DEUTZ FBL413 

170,0 (231,0) 

48,3 

3. 

Асфальтоукладач SUPER 2100 

Фірма Німеччина  

BF6M 1013EC 

160,0 (218,0) 

41,0 

4. 

Асфальтоукладач SUPER 2500 

Фірма Німеччина 

BF6M 1015 

209,0 (284,0) 

54,0 

5. 

Комбінований асфальто- і щебенерозподілювач для поверхневої обробки дорожнього покриття SAVALCO HP27 

Швеція, базова машина МАЗ 53371  

Автомобіль МАЗ 53371 - 23,0 л / 100 км; дизельний двигун - 16,4, горілка - зріджений газ-пропан - 0,46 кг/маш. х год. 

6. 

Машина для ямкового ремонту дорожнього покриття SAVALCO SR800 

Швеція, базова машина VOLVO, шасі 2-х осне 

190,0 (258,0)  

27,0 л / 100 км  

7. 

Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття W 100 F 

Wirtgen, Німеччина 

BF6M 1013CP 

185,0 (252,0) 

31 - 46 

8. 

Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття VOLPE SF 101 

BITELLI, Італія 

DEUTZ BF6M 1013 

150,0 (204,0) 

25 - 37 

200,0  

9. 

Одноковшовий навантажувач з бортовим поворотом "Бобкет-863Н" 

Компанія MELROE, Англія  

DEUTZ BF4AM 1011  

55,0 (75,0)  

Повне навантаження (робота з фрезою, пневмодробаркою, дисковою фрезою, роторним снігоочисником) - 11,0 - 12,4
Високе навантаження (робота з екскаватором) - 10,0 - 11,0
Середнє навантаження (робота з ковшом, вантажно-розвантажувальні роботи) - 7,0 - 7,4
Мале навантаження (переніс та штовхання вантажу) - 6,7 - 6,9 

  

10. 

Підмітально-всмоктуюча машина "БОШУНГ СМ-420" 

Фірма "Марсель Бошунг-АГ", Швейцарія 

VM 59
A/3 

97,0 (132,0) 

12,0 л / 100 км 

11. 

Різальник асфальтобетону (фреза ручна) 

ОАО КМЗ "Магістраль" 

ДМ-1к 

4,4 (6,0) 

2,4  

12. 

Віброплита ручна
Модель AVP 1240 

Німеччина 

GX-120 Хонда 

2,6 (3,5) 

0,8  

13. 

Маркувальна машина HOFMANN 

  

АДЕ 

56,0 (76,0) 

10,0 

14. 

Маркувальна машина HOFMANN 33-HC-1 (самохідна) 

Німеччина 

двигун бензиновий 

25,0 (34,0) 

7,2 

15. 

Маркувальна машина HOFMANN H26-2 (самохідна) 

Німеччина 

двигун дизельний 

20,0 (27,0) 

6,2 

16. 

Маркувальна машина для розмітки автомобільних доріг "Гідрокобра" 

Німеччина 

-  

-  

7,0 

17. 

Мотокоток Hamn НД110К 

  

BF4M 1013E 

129,0 (175,0) 

17,5 

18. 

Підмітально-прибиральна машина "BRODDWAY SENIOR" 

США 

7,0 

  

19. 

Машина для поверхневої обробки дорожнього покриття "ШЕФФЕР" 

Автомобіль MAN
двигун 364,0 кВт - 40 л / 100 км;
- 4,0 "Шеффер"
- дизель 2-х циліндровий - 33,0 кВт - 8,0 ё 12,0
Горілка "RIELO" - 10,0 ё 21,0 

  

20. 

Трактор Т-150, ХТЗ-17021 

DEUTZ ФРН 

125,0 (170,0) 

16,1 

252,0 

21. 

Трактор Т-150 

Двигун ЯМЗ-236 

132,0 (180,0) 

13,0 

238,0 

22. 

Трактор Т-150 

СМД-60,62 

121,4 (165,0) 

12,0 

238,0  

23. 

Навісний плужний відвал на шасі автомобіля КрАЗ-256, КрАЗ-6510 

Автомобіль КрАЗ-256
дизельний двигун ЯМЗ-238
176,5 кВт - 48,9 л / 100 км
Робота плужним відвалом при снігоочищенні - 70,0 л / 100 км 

  

24. 

Навантажувач ТО-28А 

Двигун Д-260-1-114 

114,0 (155,0) 

13,0 

  

25. 

Навантажувач ТО-28, ТО-18Б 

А01МКС 

99,0 (135,0) 

12,85 

238,0 

26. 

Навантажувач ТО-18Д 

Д-245 

73,5 (100) 

8,62 

220,0 

27. 

Навантажувач UN-053 

Словаччина

"Зетор" 72.01.91 

47,5 (64,6) 

6,45 

265,0 

28.  

Навантажувач 40484 

Білорусь 

ЯМЗ-238Б 

220,0 (300,0) 

29,5 

224,0 

29. 

Колісний бульдозер МоАЗ-40489 

Білорусь 

ЯМЗ-238Б 

220,0 (300,0) 

26,2 

238,0 

30. 

Дисковий бензоріз Husqvarna 312ОК 

Компанія Форест, Швеція 

  

5,8 (8,0) 

2,5 

  

31. 

Бензопила 365 

Husqvarna 

1,48 

32. 

Бензопила 371 XP 

Husqvarna 

3,9 (5,3) 

1,58 

33. 

Бензопила 394 XP 

Husqvarna 

5,2 (7,1) 

2,37 

34. 

Кущоріз 250 R 

Husqvarna 

2,4 (3,3) 

1,00  

35. 

Кущоріз 245 R 

Husqvarna 

2,0 (2,7) 

0,87 

36. 

Висоторіз (сікатор) 250 PS 

Husqvarna 

1,3 (1,8) 

1,0 

37. 

Бульдозер на тракторі Т-150Д 

  

СМД-20Т.06. 

95,6 (130,0) 

9,35 

233,0 

38. 

Навантажувач на тракторі К-701 

  

ЯМЗ-240НБ 

220,6 (300,0) 

20,4 

238,0 

39. 

Навантажувач на тракторі К-700 

  

ЯМЗ-238НБ 

158,0 (215,0) 

14,6 

238,0 


Норми витрат пального на роботу спецавтомобілів з бензиновими та дизельними двигунами

NN п/п 

Тип спецавтомобіля  

Тип двигуна 

Потужність двигуна, кВт
(к. с.) 

Норма витрат пального 

на 100 км пробігу, л 

на роботу спецобладнання,
л/100 км
л/маш. х год. 

1. 

ЗІЛ-130 з причепом ГКБ-8328 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

39,0 

2. 

ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-885 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

47,7 

3. 

ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-9357 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

43,4 

4. 

ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-93571 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

39,8 

5. 

ЗІЛ-130 з вантажним крюком 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

37,0 

-
___
3,0 

6. 

ЗІЛ-130 з вантажним крюком та причепом ГКБ-8328 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

42,0 

-
___
3,0 

7. 

ЗІЛ-ММЗ-554; ЗІЛ-ММЗ-45021 з причепом "БРОДВЕЙ" 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

40,7 

8. 

МДК-133Д4С з причепом "БРОДВЕЙ" 

КАМАЗ-740 

154,4 (210,0) 

31,5 

9. 

МАЗ-537 з напівпричепом 4МЗАП-9990 

Д-12А 

275,7 (375,0) 

110,0 

10. 

Комбінована дорожня машина КО-713-01 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0)  

34,0 

- пересування з водою і полив -
64,6
____
-
- пересування з водою і мийка -
71,0
____
-
- снігоочистка щіткою -
71,0
____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
74,5
____

11. 

Комбінована дорожня машина КО-713-02, КО-713-06 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

34,0 

- перевезення піску і посипка -
43,0
____
-
- снігоочистка щіткою -
71,5
____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
75,0
____

12. 

Комбінована дорожня машина МДК-133Г4, МДК-133Д4 

ЗІЛ-133Г4, ЗІЛ-133Д4 

136,0 (150,0) 

27,5* 

- перевезення піску і посипка -
34,5*
____
-
- снігоочистка щіткою -
50,8*
____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
53,3*
____

13. 

Комбінована дорожня машина ЕД-207 

КАМАЗ-740 

154,4 (210,0) 

31,5* 

- перевезення піску і посипка -
34,5*
____
-
- снігоочистка щіткою -
53,0*
____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
55,6*
____

14. 

Комбінована дорожня машина КО-806-02 

КАМАЗ-740 

154,4 (210,0) 

31,5* 

- полив і пересування з водою -
48,0*
____
-
- мийка і пересування з водою -
53,0*
____
-
- снігоочистка щіткою -
53,0*
____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
55,6*
____

15. 

КДМ-130 (асфальтовіз) 

ЗІЛ-130 

110,3 (150,0) 

34,0 

перевезення асфальту -
41,5
____

16. 

Комбінована дорожня машина КДМ-152 на шасі КрАЗ-65101 

ЯМЗ-238 

220,0 (300,0) 

42,0* 

- пересування з водою і мийка -
240,0*
_____
-
- перевезення піску і посипка -
75,0*
_____
-
- снігоочистка плугом і щіткою -
119,0*
_____

17. 

Автогудронатор КДМ-332 на шасі КАМАЗ-53212, 53213 

КАМАЗ-740 

1540,4 (210,0) 

31,0* 

Норма на роботу обладнання:
- гудронатор -
-
____
7,0*
- бітумного насосу -
-
____
10,0*
- двох горілок -
-
____
19,5* 

18. 

Автогудронатор КДМ-333 на шасі КрАЗ 65033, КрАЗ 65101 

ЯМЗ-238М2 

176,0 (240,0) 

33,0* 

Норма на роботу обладнання:
автогудронатора -
-
____
7,5*;
бітумного насоса -
-
____
10,5*;
горілки -
-
____
9,5* 

19. 

Снігоочисник шнекороторний ДЭ-226 на шасі УРАЛ-4320 

КАМАЗ-740 

154,4 (210,0) 

58,0* 

Норми при снігоочищенні:
двигун КАМАЗ-740 -
-
____
12,0*;
двигун 1Д12БМ - 294,0 кВт (399,8 к. с.) -
-
____
80,0* 

20. 

Ремонтер для ямкового ремонту дорожнього покриття
модель 4821 причіпний до трактора МТЗ-82 

  

  

  

горілка "MAN" -
-          -
___    ____
  8,0 - 10,0*; 
витрата палива на трактор МТЗ-82 з двигуном Д-240 потужністю 60,0 кВт (81,0 к. с.) -
-
____
8,0* 

21. 

Асфальторозігрівач модель 4820 причіпний до трактора МТЗ, ЮМЗ 

  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • №2613 - Новости - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8