Новости
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВНА КОРПОРАЦІЯ ПО БУДІВНИЦТВУ, РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ "УКРАВТОДОР"
НАКАЗ
від 29 грудня 2000 року N 406
Про затвердження норм витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин
З метою впровадження у виробництво прогресивних технічно і економічно обгрунтованих норм витрат паливно-мастильних матеріалів у системі корпорації "Укравтодор" наказую:
1. Затвердити та ввести в дію з 02.01.2001 норми витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин (додаються).
2. Підприємству "Укрдортехнологія" (Мельничук Г. С.) забезпечити тиражування норм у необхідних обсягах, Управлінню інженерної підтримки виробництва (Оксенюк О. Д.) довести їх до організацій і підприємств, що входять до складу корпорації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Управління інженерної підтримки виробництва (Оксенюк О. Д.).
Перший заступник |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних машин
(доповнення 2 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)
Вводиться з 02.01.2001 р.
Загальні положення
1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не ввійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення 1 до норм від 01.10.97 р.
1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації техніки в будівництві".
1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосовуватись для розроблення питомих норм витрат палива.
1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.
1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.
1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат автомобільного бензину та дизельного палива на роботу дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації, Методичних рекомендацій по нормуванню витрат палива спеціальними автомобілями Держплану Російської Федерації та Норм витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.
1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин в перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи помножувати на тривалість зміни.
Змінний час включає тривалість виконання операцій технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкта) чи з одного об'єкта на другий (в границях будівельної площі), технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи в початку зміни чи здачі в кінці зміни, або технічне обслуговування протягом зміни.
1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату палива на машино-годину розділити на коефіцієнт використання двигуна по часу за зміну.
Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин наведений у додатку 2.
1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря нижче 0° C норми витрат палива підвищуються до 10 %.
Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.
1.10. Витрати бензину для запуску дизельних двигунів пусковими двигунами дорожніх машин приймаються до 3 % в літній час та 4,5 % в зимовий час від витрати дизельного палива.
1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу перших 1000 км підвищуються до 10 %.
1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензину - 0,74, дизельного палива - 0,825.
1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для планових розрахунків.
Норми витрат палива для нових машин визначаються за розрахунково-аналітичним методом, як тимчасові.
Методичні вказівки по визначенню індивідуальних норм витрати бензину та дизельного палива на роботу дорожніх і спеціальних машин
Методика розробки індивідуальних норм витрати палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин", розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30 червня 1988 р. N КМ-250/4-485) та затверджених будівельним комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д.
Індивідуальна норма (Hi) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:
Hi = qe х Ne х C х 10-3, де
Hi - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна, г/кВт х год. (приймається по даних інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини), наведена у додатку 3;
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даних інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини;
C - інтегральний коефіцієнт, який враховує середні умови експлуатації машини протягом робочої зміни та визначається по формулі, наведеній нижче;
10-3 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта
C = КДВ х КДN х КTN х КТЗ, де
КДВ - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);
КДN - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток 2);
КTN - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток 3);
КТЗ - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.
Норми витрат палива на машино-годину роботи дорожньо-будівельної техніки
NN | Тип дорожньої машини | Країна-виробник дорожньої техніки | Тип двигуна | Потужність двигуна, кВт (к. с.) | Витрата палива, | Питома витрата палива, г/кВт х годину |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Асфальтоукладач АБГ "Тітан-423" | Фірма Німеччина | - | 132,4 (180,0) | 20,0 | - |
2. | Асфальтоукладач SUPER 2000 | Німеччина | DEUTZ FBL413 | 170,0 (231,0) | 48,3 | - |
3. | Асфальтоукладач SUPER 2100 | Фірма Німеччина | BF6M 1013EC | 160,0 (218,0) | 41,0 | - |
4. | Асфальтоукладач SUPER 2500 | Фірма Німеччина | BF6M 1015 | 209,0 (284,0) | 54,0 | - |
5. | Комбінований асфальто- і щебенерозподілювач для поверхневої обробки дорожнього покриття SAVALCO HP27 | Швеція, базова машина МАЗ 53371 | - | - | Автомобіль МАЗ 53371 - 23,0 л / 100 км; дизельний двигун - 16,4, горілка - зріджений газ-пропан - 0,46 кг/маш. х год. | - |
6. | Машина для ямкового ремонту дорожнього покриття SAVALCO SR800 | Швеція, базова машина VOLVO, шасі 2-х осне | - | 190,0 (258,0) | 27,0 л / 100 км | - |
7. | Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття W 100 F | Wirtgen, Німеччина | BF6M 1013CP | 185,0 (252,0) | 31 - 46 | - |
8. | Фреза для холодного фрезерування дорожнього покриття VOLPE SF 101 | BITELLI, Італія | DEUTZ BF6M 1013 | 150,0 (204,0) | 25 - 37 | 200,0 |
9. | Одноковшовий навантажувач з бортовим поворотом "Бобкет-863Н" | Компанія MELROE, Англія | DEUTZ BF4AM 1011 | 55,0 (75,0) | Повне навантаження (робота з фрезою, пневмодробаркою, дисковою фрезою, роторним снігоочисником) - 11,0 - 12,4 |
|
10. | Підмітально-всмоктуюча машина "БОШУНГ СМ-420" | Фірма "Марсель Бошунг-АГ", Швейцарія | VM 59 | 97,0 (132,0) | 12,0 л / 100 км | - |
11. | Різальник асфальтобетону (фреза ручна) | ОАО КМЗ "Магістраль" | ДМ-1к | 4,4 (6,0) | 2,4 | - |
12. | Віброплита ручна | Німеччина | GX-120 Хонда | 2,6 (3,5) | 0,8 | - |
13. | Маркувальна машина HOFMANN |
| АДЕ | 56,0 (76,0) | 10,0 | - |
14. | Маркувальна машина HOFMANN 33-HC-1 (самохідна) | Німеччина | двигун бензиновий | 25,0 (34,0) | 7,2 | - |
15. | Маркувальна машина HOFMANN H26-2 (самохідна) | Німеччина | двигун дизельний | 20,0 (27,0) | 6,2 | - |
16. | Маркувальна машина для розмітки автомобільних доріг "Гідрокобра" | Німеччина | - | - | 7,0 | - |
17. | Мотокоток Hamn НД110К |
| BF4M 1013E | 129,0 (175,0) | 17,5 | - |
18. | Підмітально-прибиральна машина "BRODDWAY SENIOR" | США | - | - | 7,0 |
|
19. | Машина для поверхневої обробки дорожнього покриття "ШЕФФЕР" | - | - | - | Автомобіль MAN |
|
20. | Трактор Т-150, ХТЗ-17021 | - | DEUTZ ФРН | 125,0 (170,0) | 16,1 | 252,0 |
21. | Трактор Т-150 | - | Двигун ЯМЗ-236 | 132,0 (180,0) | 13,0 | 238,0 |
22. | Трактор Т-150 | - | СМД-60,62 | 121,4 (165,0) | 12,0 | 238,0 |
23. | Навісний плужний відвал на шасі автомобіля КрАЗ-256, КрАЗ-6510 | - | - | - | Автомобіль КрАЗ-256 |
|
24. | Навантажувач ТО-28А | - | Двигун Д-260-1-114 | 114,0 (155,0) | 13,0 |
|
25. | Навантажувач ТО-28, ТО-18Б | - | А01МКС | 99,0 (135,0) | 12,85 | 238,0 |
26. | Навантажувач ТО-18Д | - | Д-245 | 73,5 (100) | 8,62 | 220,0 |
27. | Навантажувач UN-053 | Словаччина | "Зетор" 72.01.91 | 47,5 (64,6) | 6,45 | 265,0 |
28. | Навантажувач 40484 | Білорусь | ЯМЗ-238Б | 220,0 (300,0) | 29,5 | 224,0 |
29. | Колісний бульдозер МоАЗ-40489 | Білорусь | ЯМЗ-238Б | 220,0 (300,0) | 26,2 | 238,0 |
30. | Дисковий бензоріз Husqvarna 312ОК | Компанія Форест, Швеція |
| 5,8 (8,0) | 2,5 |
|
31. | Бензопила 365 | Husqvarna | - | - | 1,48 | - |
32. | Бензопила 371 XP | Husqvarna | - | 3,9 (5,3) | 1,58 | - |
33. | Бензопила 394 XP | Husqvarna | - | 5,2 (7,1) | 2,37 | - |
34. | Кущоріз 250 R | Husqvarna | - | 2,4 (3,3) | 1,00 | - |
35. | Кущоріз 245 R | Husqvarna | - | 2,0 (2,7) | 0,87 | - |
36. | Висоторіз (сікатор) 250 PS | Husqvarna | - | 1,3 (1,8) | 1,0 | - |
37. | Бульдозер на тракторі Т-150Д |
| СМД-20Т.06. | 95,6 (130,0) | 9,35 | 233,0 |
38. | Навантажувач на тракторі К-701 |
| ЯМЗ-240НБ | 220,6 (300,0) | 20,4 | 238,0 |
39. | Навантажувач на тракторі К-700 |
| ЯМЗ-238НБ | 158,0 (215,0) | 14,6 | 238,0 |
Норми витрат пального на роботу спецавтомобілів з бензиновими та дизельними двигунами
NN п/п | Тип спецавтомобіля | Тип двигуна | Потужність двигуна, кВт | Норма витрат пального | |
на 100 км пробігу, л | на роботу спецобладнання, | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | ЗІЛ-130 з причепом ГКБ-8328 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 39,0 | - |
2. | ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-885 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 47,7 | - |
3. | ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-9357 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 43,4 | - |
4. | ЗІЛ-441510 з причепом ОДАЗ-93571 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 39,8 | - |
5. | ЗІЛ-130 з вантажним крюком | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 37,0 | - |
6. | ЗІЛ-130 з вантажним крюком та причепом ГКБ-8328 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 42,0 | - |
7. | ЗІЛ-ММЗ-554; ЗІЛ-ММЗ-45021 з причепом "БРОДВЕЙ" | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 40,7 | - |
8. | МДК-133Д4С з причепом "БРОДВЕЙ" | КАМАЗ-740 | 154,4 (210,0) | 31,5 | - |
9. | МАЗ-537 з напівпричепом 4МЗАП-9990 | Д-12А | 275,7 (375,0) | 110,0 | - |
10. | Комбінована дорожня машина КО-713-01 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 34,0 | - пересування з водою і полив - |
11. | Комбінована дорожня машина КО-713-02, КО-713-06 | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 34,0 | - перевезення піску і посипка - |
12. | Комбінована дорожня машина МДК-133Г4, МДК-133Д4 | ЗІЛ-133Г4, ЗІЛ-133Д4 | 136,0 (150,0) | 27,5* | - перевезення піску і посипка - |
13. | Комбінована дорожня машина ЕД-207 | КАМАЗ-740 | 154,4 (210,0) | 31,5* | - перевезення піску і посипка - |
14. | Комбінована дорожня машина КО-806-02 | КАМАЗ-740 | 154,4 (210,0) | 31,5* | - полив і пересування з водою - |
15. | КДМ-130 (асфальтовіз) | ЗІЛ-130 | 110,3 (150,0) | 34,0 | перевезення асфальту - |
16. | Комбінована дорожня машина КДМ-152 на шасі КрАЗ-65101 | ЯМЗ-238 | 220,0 (300,0) | 42,0* | - пересування з водою і мийка - |
17. | Автогудронатор КДМ-332 на шасі КАМАЗ-53212, 53213 | КАМАЗ-740 | 1540,4 (210,0) | 31,0* | Норма на роботу обладнання: |
18. | Автогудронатор КДМ-333 на шасі КрАЗ 65033, КрАЗ 65101 | ЯМЗ-238М2 | 176,0 (240,0) | 33,0* | Норма на роботу обладнання: |
19. | Снігоочисник шнекороторний ДЭ-226 на шасі УРАЛ-4320 | КАМАЗ-740 | 154,4 (210,0) | 58,0* | Норми при снігоочищенні: |
20. | Ремонтер для ямкового ремонту дорожнього покриття |
|
|
| горілка "MAN" - |
21. | Асфальторозігрівач модель 4820 причіпний до трактора МТЗ, ЮМЗ |