Новости
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВНА КОРПОРАЦІЯ ПО БУДІВНИЦТВУ, РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ "УКРАВТОДОР"
УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"
ЗАТВЕРДЖУЮ |
УЗГОДЖЕНО: |
НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин
(доповнення до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)
Вводяться з 01.10.97 р.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не ввійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-95.
Вказані норми визначені розрахунково-аналітичним методом.
При розрахунку норм враховані коефіцієнти використання двигунів дорожніх і спеціальних машин по годинам (Кдв.), по потужності (КдN) протягом зміни (Додаток 1) і коефіцієнт, що враховує зміну питомої витрати палива в залежності від використання потужності двигуна (КтN) (Додаток 2).
Індивідуальні норми витрат пального підвищуються в таких випадках*:
- робота в гірській місцевості при висоті над рівнем моря
від 300 до 1500 метрів - на 5 відсотків;
від 1501 до 2000 метрів - на 10 відсотків;
- робота в населених пунктах з населенням більше 1 мільйона чоловік - 10 відсотків;
- робота, яка потребує частих технологічних зупинок, пов'язаних з навантаженням і вивантаженням (в середньому більше, ніж одна зупинка на один кілометр пробігу - автомобіль "Дорожня служба" і автобуси для перевезення дорожніх робочих) до 10 відсотків;
- перевезення великогабаритних, вибухонебезпечних і т. п. вантажів, яке потребує знижених швидкостей руху автомобілів до 20 км/год. до 10 %;
- при пробігу першої тисячі кілометрів автомобілями, які вийшли після капітального ремонту, і новими, а також при централізованому перегоні таких автомобілів - до 10 %, при перегоні в спареному і строєному стані - до 20 %;
- при погодинній роботі вантажних бортових автомобілів або їх постійній роботі в якості технологічного транспорту - до 10 %;
- робота в кар'єрах (з тяжкими дорожніми умовами) рух по полю (при проведенні сільськогосподарських робіт, а також при вивезенні лісу) на лісових ділянках (за межами головної автомагістралі) - до 20 %;
- роботу в важких дорожніх умовах в період сезонного бездоріжжя, снігових заносів - до 35 % на строк не більше одного місяця;
- не глушити в зимовий час двигун екскаватора, зайнятого на навантажувальних роботах, при очікуванні транспортних засобів, при цьому підвищуючи норму витрат основного палива до 20 % з оформленням списання по акту;
- при роботі автогрейдерів або тракторів з причіпними грейдерами на знижених швидкостях витрати основного палива підвищуються до 35 % з оформленням списання палива по акту;
- при учбовій їзді - до 20 %;
- при роботі машин на будівельних об'єктах по реконструюванню будівель і споруд в стиснених умовах до 10 %;
- при експлуатаційній обкатці нової або капітально-відремонтованої машини або її двигуна, а також при експлуатації (роботі) машини, яка пройшла капітальний ремонт або з закінченим строком служби, підвищують до 5 %.
___________
* Норми витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені Мінтрансом України і введені в дію наказом N 179 від 03.05.95.
Тривалість експлуатаційної обкатки встановлюється у відповідності з документацією заводів-виготовлювачів машин;
Норми витрат палива знижуються при:
- при погодинному режимі використання машин з перервами, перевищуючими встановлені технологією виробництва робіт;
- заміні двигуна на двигун з меншою контрольною витратою палива або меншою потужністю.
Для тих, які придбаються в подальшому, сучасних дорожніх і спеціальних машин пропонується дорожнім організаціям "Укравтодор" для розрахунку норм застосовувати "Методические указания по определению индивидуальных норм расхода бензина и дизельного топлива на работу дорожных и специальных машин".
Розрахунок індивідуальної норми витрат палива визначається по запропонованій методиці і оформлюється актом комісії на кожну машину окремо, затверджується головним інженером дорожньої організації на відповідний строк (місяць, квартал, рік). По закінченню вказаного строку норма повинна переглядатися на основі аналізу даних звіту роботи машини.
2. НОРМИ ВИТРАТ ПАЛИВНО-МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РОБОТУ ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ МАШИН
N п/п | Марка | потужність двигуна, кВт/к. с. | Норма витрати палива | Примітка | |||
машини | двигуна | км/год. | л/год. | на 100 км пробігу | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Автогрейдер ДЗ-122А-01 | А-01И | 96/130 | 13,3х | 16х | - |
|
2 | Автокран КС-3571А на шасі КрАЗ-257 | ЯМЗ-238 | 176,4/240 | 8,7х | 10,7х | - |
|
3 | Автокран КС-4572 на шасі КамАЗ-53213 | - | - | - | - | 31 |
|
4 | Автоскрепер МоАЗ-6014 | ЯМЗ-238 | 176,4/240 | 32х | 39х | - |
|
5 | Автоцистерна ГАЗ-52 | Д-240 | 55/77 | 7,4х | 9,0х | - |
|
6 | Бульдозер Д-606 | А-41 | 62,5/85 | 6,6х | 8,0х | - |
|
7 | Бульдозер ДЗ-142 | СМД-14А | 55,1/75 | 7,26х | 8,8х | - |
|
8 | Бульдозер ДЗ-110 | Д-130 | 102,9/140 | 14х | 17х | - |
|
9 | ГАЗ-33021 "Газель" | - | - | - | - | 15 | Норма прийнята на основі листа "Державтотранс НДІпроект" України N 11-09-501 від 17.03.97 |
10 | Маркувальна машина ДЗ-18 на шасі ГАЗ-53 | ЗМЗ-53 "КОБРА" | 88,3/115 | 6,8х | 9,2х | - |
|
11 | Піскорозкидач ПР-130 на шасі ЗИЛ-130 | ЗИЛ-130 |
| - | - | Норма на роботу обладнання | |
12 | Навантажувач ТО-30 | Д-240 | 55/77 | 5,1х | 6,2х | - |
|
13 | Трактор МТЗ-90 | Д-240 | 55/77 | 6,1х | 7,3х | - |
|
14 | Трактор Т-150 К | СМД-62 | 129/175 | 11,2х | 13,5х | - |
|
15 | Трактор К-700 | ЯМЗ-238 НБ | 158/215 | 18,48х | 22,4х | - |
|
16 | Щебнерозподілювач на ЗИЛ-ММЗ | ЗИЛ-130 | 110/150 | 57х | 77х | - |
|
17 | Щебнерозподілювач КДМ-130 на ЗИЛ-130 | ЗИЛ-130 | 110/150 | - | - | - |
|
18 | Екскаватор ЭО-3322 | СМД-14 | 55,1/75 | 7х | 8,5х | - |
|
19 | Екскаватор ЭО-4321 | СМД-18 | 73,5/100 | 10х | 12,1х | - |
|
20 | Екскаватор УДС-114 | "Зетор-8601" | 89/121 | 10,8х | 13х | - |
|
208/283 | 18,7х | 23х | - |
|
____________
х Норми, визначені розрахунково-аналітичним методом
3. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ПО ВИЗНАЧЕННЮ ІНДИВІДУАЛЬНИХ НОРМ ВИТРАТИ БЕНЗИНУ ТА ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА НА РОБОТУ ДОРОЖНІХ І СПЕЦІАЛЬНИХ МАШИН
Методика розробки індивідуальних норм витрати палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин" (разработанных ЦНИИОМТП и согласованных с Госпланом СССР (письмо от 30 июня 1988 г. N КМ-250/4-485) и утвержденных государственным строительным комитетом СССР 20 июля 1988 г. N 32-Д).
Індивідуальна норма (Ні) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:
Ні = qe х Ne х C х 10-3, де
Ні - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш.год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при номінальній потужності двигуна, г/кВт.год. (приймається по даним інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини), наведені в додатку N 1 до "Методичних вказівок";
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даним інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини;
C - інтегральний нормативний коефіцієнт, який враховує середні умови експлуатації машини протягом робочої зміни, та визначається по формулі, наведеній нижче;
10-3 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнту.
C = Кдв х КдN х КтN х Ктз, де:
Кдв - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 1);
КдN - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток 1);
КтN - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток 2);
Ктз - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані в додатку, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.
4. ПРИКЛАД РОЗРАХУНКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ НОРМ ВИТРАТИ ПАЛИВА
4.1. Дорожній каток ДУ-8 з двигуном типу СМД-7К потужністю 36,8 кВт.
Розрахунок виконується по формулі:
Ні = qe х Ne х C х 10-3, де:
qe = 272 г/кВт.год.
Ne = 36,8 кВт
C = Кдв х КдN х КтN х Ктз
Кдв = 0,79
КдN = 0,50
КтN = 1,14
Ктз = 1,03
C = 0,79 х 0,50 х 1,14 х 1,03 = 0,46
Ні = 272 х 0,46 х 36,8 х 10-3 = 4,6 кг/маш.год.
Для дорожнього катка ДУ-8 з двигуном типу СМД-7К розрахункова індивідуальна норма витрат буде 4,6 кг/маш.год. дизельного палива.
4.2. Трактор МТЗ-80 Л с двигуном типу Д-240 потужністю 40 кВт.
Розрахунок виконується по формулі:
Ні = qe х Ne х C х 10-3, де:
Ne = 40 кВт
qe = 251,5 г/кВт. год
C = Кдв х КдN х КтN х Ктз
Кдв = 0,86
КдN = 0,40
КтN = 1,195
Ктз = 1,03
C = 0,86 х 0,40 х 1,195 х 1,03 = 0,42
Ні = 251,5 х 40 х 0,42 х 10-3 = 4,2 кг/маш.год.
Для трактора МТЗ-80 з двигуном типу Д-240 розрахункова індивідуальна норма витрати буде 4,2 кг/маш.год. дизельного палива.
Додаток 1 |
5. КОЕФІЦІЄНТИ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНІВ ДОРОЖНІХ МАШИН В ЧАСІ І ПО ПОТУЖНОСТІ ПРОТЯГОМ ЗМІНИ
Групи машин | Коефіцієнт використання двигуна | |
в часі (Кдв) | потужності (КдN) | |
1 | 2 | 3 |
I. Машини для земляних робіт |
|
|
Машини самохідні з навісним екскаваторним обладнанням | 0,69 | 0,60 |
Екскаватори одноковшеві з ковшем місткістю, м3 |
|
|
до 0,4 | 0,86 | 0,60 |
понад 0,4 | 0,90 | 0,50 |
Екскаватори траншейні роторні і цепні | 0,88 | 0,50 |
Екскаватори роторні будівельні (при роботі в кар'єрі) з ковшем місткістю, л: |
|
|
до 50 | 0,83 | 0,50 |
до 100 | 0,94 | 0,50 |
Екскаватори - каналокопачні роторні і шнекоторні | 0,88 | 0,50 |
Екскаватори траншейні багатоковшові для укладання закритого дренажу з глибиною копання, м: |
|
|
до 2 | 0,83 | 0,60 |
понад 2 | 0,83 | 0,60 |
Машини для укладання дренажу безтраншейним способом на глибину до 2 м | 0,82 | 0,60 |
Екскаватори багатоковшові поперечного копання кар'єрні | 0,88 | 0,50 |
Планувальник | 0,90 | 0,40 |
Бульдозери | 0,86 | 0,40 |
Скрепери: |
|
|
причіпні | 0,92 | 0,80 |
самохідні | 0,92 | 0,80 |
Автогрейдери | 0,90 | 0,50 |
Машини землеройно-фрезерні | 0,86 | 0,60 |
II. Машини для ремонту і утримання дорожніх покриттів |
|
|
Машини маркувальні, асфальторозігрівальні | 0,63 | 0,30 |
Машини для очищення, обробки тріщин | 0,63 | 0,50 |
Машини для приготування і розподілення шламів, машини для усунення нерівностей | 0,63 | 0,70 |
Машини для улаштування полос уширення і укріплення відкосів | 0,63 | 0,40 |
III. Машини для зимового утримання доріг |
|
|
Снігоочищувачі: |
|
|
шнекороторні | 0,77 | 0,60 |
газоструйні | 0,77 | 0,85 |
IV. Машини для ущільнення грунтів і дорожніх покриттів |
|
|
Катки | 0,79 | 0,50 |
Машини трамбуючі самохідні | 0,42 | 0,27 |
Віброплити | 0,53 | 0,60 |
Обладнання спеціальне ущільнююче для меліоративного будівництва | 0,74 | 0,60 |
V. Машини і обладнання для підготовчих будівельно-дорожніх робіт |
|
|
Розрихлювачі на базі тракторів | 0,86 | 0,80 |
VI. Машини і обладнання для будівництва і реконструкції дорожніх і аеродромних покриттів |
|
|
Фрези дорожні | 0,60 | 0,60 |
Цементовози-розподілювачі | 0,70 | 0,40 |
Машини грунтозмішувальні однопрохідні, автогудронатори, автобітумовози | 0,83 | 0,40 |
Установки асфальтозмішувальні | 0,60 | 0,60 |
Асфальтоукладач | 0,78 | 0,30 |
Обладнання для армування поперечних швів в цементобетонному покритті | 0,60 | 0,30 |
Розподілювач кам'яного дріб'язку | 0,48 | 0,40 |
Машини для улаштування шорстких поверхонь | 0,63 | 0,40 |
Нарізувачі швів однодискові, нарізувачі швів багатодискові | 0,42 | 0,30 |
VII. Машини і обладнання для швидкісного будівництва автомобільних доріг | 0,75 | 0,40 |
VIII. Машини і обладнання для приготування бетонних сумішей |
|
|
Бетонозмішувачі циклічної дії: |
|
|
стаціонарні місткістю, л: |
|
|
до 500 | 0,80 | 0,40 |
понад 500 до 1500 | 0,80 | 0,50 |
вище 500 | 0,80 | 0,50 |
пересувні місткістю, л: |
|
|
до 500 | 0,60 | 0,50 |
від 500 до 1500 | 0,70 | 0,50 |
понад 1500 | 0,75 | 0,50 |
Установки бетонозмішувальні з бетонозмішувачами циклічної дії |
|
|
стаціонарні місткістю, л: |
|
|
до 500 | 0,82 | 0,50 |
понад 500 | 0,82 | 0,50 |
пересувні місткістю, л: |
|
|
до 500 | 0,82 | 0,50 |
понад 500 | 0,82 | 0,50 |
Растворозмішувачі |
|
|
пересувні | 0,20 | 0,40 |
стаціонарні | 0,70 | 0,40 |
Автобетонозмішувачі, автобензовози, атворозчиновози | 0,82 | 0,50 |
Автобетононасоси | 0,66 | 0,60 |
Дозатори безперервної дії та циклічні | 0,90 | 0,50 |
Бетононасоси: |
|
|
пересувні | 0,60 | 0,50 |
стаціонарні | 0,60 | 0,50 |
IX. Вібромашини |
|
|
Вібратори: |
|
|
загального призначення | 0,20 | 0,90 |
глибинні | 0,20 | 0,80 |
Віброживильник | 0,15 | 0,90 |
Вібромайданчик | 0,40 | 0,80 |
Вібросердечник | 0,40 | 0,80 |
Установки віброформувальні | 0,40 | 0,80 |
X. Крани, вантажопідйомні пристрої, навантажно-розвантажувальні устаткування |
|
|
Крани стрілові автомобільні вантажопідйомністю, т: |
|
|
до 6,3 | 0,53 | 0,25 |
від 6,3 до 10 | 0,74 | 0,25 |
понад 10 | 0,79 | 0,25 |
Крани стрілові пневмоколесні | 0,90 | 0,35 |
Крани стрілові гусеничні | 0,90 | 0,30 |
Навантажувачі одноковшові | 0,86 | 0,30 |
Установки розвантажувальні буророзпушувальні | 0,75 | 0,50 |
Компресори | 0,80 | 0,60 |
Автоцементовози | 0,82 | 0,50 |
Трубоукладачі | 0,95 | 0,25 |
XI. Машини для пальових робіт |
|
|
Шпунтовисмикувачі | 0,82 | 0,80 |
Шпунтозанурювач | 0,82 | 0,70 |
Молоти дизельні, молоти пароповітряні, гідромолоти, пристрої для зрізування панелей | 0,82 | 0,80 |
Установки для статичного зондування грунта на самохідному шасі, занурювачі вібраційні, установки копрові | 0,82 | 0,80 |
XII. Подрібнювально-збагачувальне обладнання для промисловості будівельних матеріалів |
|
|
Дробарки стаціонарні | 0,86 | 0,60 |
Установки пересувні подрібнювально-сортувальні продуктивністю, м3/год. |
|
|
до 25 | 0,94 | 0,60 |
понад 25 | 0,94 | 0,70 |
Грохоти, живильники, машини зневоднюючі, класифікаційні, прошивальні транспортери (конвеєри) | 0,82 | 0,60 |
XIII. Машини меліоративні |
|
|
Канавокопачі плужні і фрезерні | 0,83 | 0,50 |
Каналоочисники | 0,80 | 0,50 |
Обладнання для очистки каналів до одноковшових екскаваторів | 0,90 | 0,50 |
Грейдер-елеватори | 0,85 | 0,50 |
Снаряди землесосні продуктивністю, м3/год. |
|
|
до 50 | 0,79 | 0,60 |
до 100 | 0,68 | 0,50 |
понад 100 | 0,68 | 0,50 |
Колесний земснаряд "Амфібія" | 0,80 | 0,60 |
Комплекти машин для облицювання каналів монолітним бетоном глибиною, м: |
|
|
до 1,5 | 0,70 | 0,60 |
від 1,5 до 3 | 0,60 | 0,60 |
понад 3 | 0,60 | 0,60 |
Віброформи для бетонування каналів | 0,70 | 0,60 |
Плитоукладачі для облицювання каналів збірним бетоном | 0,70 | 0,30 |
Викорчовувачі кущорізи | 0,92 | 0,35 |
Машини для заливання швів* | 0,90/0,30 | 0,580/0,20 |
Машини для нанесення плівкоутворюючих* | 0,90/0,30 | 0,50/0,20 |
Машини бурильні | 0,60 | 0,40 |
Машини бурильно-кранові з глибиною буріння, м: |
|
|
до 15 |
|
|
на базі гусеничних тракторів | 0,72 | 0,40 |
на базі пневмоколесних тракторів і автомобілей | 0,66 | 0,50 |
понад 15 | 0,72 | 0,40 |
XIV. Машини будівельно-оздоблювальні |
|
|
а) для штукатурних робіт: |
|
|
Розчинозмішувачі пересувні | 0,40 | 0,70 |
б) для обробки підлоги: |
|
|
Машини самохідні для укладання, вирівнювання і ущільнення бетону | 0,40 | 0,70 |
____________
* В чисельнику - значення коефіцієнту для двигуна автомобілів, в знаменнику - для двигуна робочого устаткування
Додаток 2 |
6. КОЕФІЦІЄНТ, ЩО ВРАХОВУЄ ЗМІНИ ПИТОМОЇ ВИТРАТИ ПАЛИВА В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СТУПЕНЯ ВИКОРИСТАННЯ ПОТУЖНОСТІ ДВИГУНА (КтN)
Модель двигуна | Питома витрата палива | Значення коефіцієнта КтN при відповідних значеннях коефіцієнта КтN | |||||||||
г/ | г/ | 0,40 | 0,45 | 0,50 | 0,55 | 0,60 | 0,65 | 0,70 | 0,80 | 0,90 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Тракторні дизелі | |||||||||||
Д-37М | 252 | 185 | 1,19 | 1,14 | 1,09 | 1,06 | 1,025 | 1,00 | 0,97 | 0,94 | 0,93 |
Д-48 | 272 | 200 | 1,30 | 1,25 | 1,18 | 1,14 | 1,10 | 1,075 | 1,04 | 1,01 | 1,00 |
Д-54 | 299 | 220 | 1,195 | 1,16 | 1,09 | 1,05 | 1,03 | 1,07 | 0,97 | 0,94 | 0,92 |
Д-50 | 265 | 195 | - | - | - | - | - | - | 1,035 | 1,015 | 0,96 |
Д-75 | 269 | 198 | 1,30 | 1,22* | 1,18 | 1,13 | 1,10 | 1,08 | 1,05 | 1,01 | 0,935 |
СМД-14 | 252 | 185 | 1,28 | 1,215 | 1,16 | 1,12 | 1,09 | 1,07 | 1,05 | 1,015 | 0,99 |
Д-10Б, Д-106М, Д-106Г, Д-106ГЛ | 238 | 175 | 1,26 | 1,20 | 1,14 | 1,11 | 1,08 | 1,07 | 1,05 | 1,03 | 1,02 |
Д-130, СМД-17К | 238 | 175 | 1,68 | 1,45 | 1,35 | 1,26 | 1,16 | 1,11 | 1,06 | 1,02 | 1,02 |
Д-130, СМД-17К | 259 | 190 | 1,68 | 1,45 | 1,35 | 1,26 | 1,16 | 1,11 | 1,06 | 1,02 | 1,02 |
Д-180 | 233 | 175 | - | - | - | - | 1,06 | 1,01 | 0,97 | 0,92 | 0,87 |
СМД-7 | 272 | 200 | 1,26 | 1,26 | 1,14 | 1,10 | 1,00 | 1,036 | 1,00 | 0,99 | 0,98 |
СМД-14А | 269 | 198 | 1,28 | 1,215 | 1,16 | 1,12 | 1,09 | 1,07 | 1,05 | 1,015 | 0,99 |
АМ-03, А-01М | 252 | 185 | 1,30 | 1,24 | 1,19 | 1,14 | 1,10 | 1,06 | 1,03 | 0,99 | 1,00 |
АМ-41 | 252 | 185 | 1,24 | 1,22 | 1,16 | 1,135 | 1,08 | 1,04 | 1,03 | 0,99 | 0,98 |
АМ-01 | 252 | 185 | 1,30 | 1,23 | 1,18 | 1,138 | 1,08 | 1,06 | 1,03 | 0,99 | 0,98 |
Карбюраторні двигуни | |||||||||||
ГАЗ-51 | 257 | 270 | 1,074 | 1,037 | 1,018 | 1,00 | 0,95 | 0,96 | 0,94 | 0,948 | 0,951 |
ЗИЛ-154 | 340 | 250 | - | - | 1,12 | 1,08 | 1,06 | 1,04 | 1,032 | 1,02 | 1,048 |
ЗИЛ-157 | 347 | 265 | - | - | 1,068 | 1,035 | 1,010 | 1,00 | 0,99 | 1,019 | 1,078 |
ЗИЛ-130 | 327 | 246 | 1,05 | 1,04 | 1,033 | 1,025 | 1,020 | 1,02 | 1,025 | 1,033 | 1,045 |
ЗИЛ-375 | 327 | 246 | 1,062 | 1,041 | 1,037 | 1,033 | 1,020 | 1,02 | 1,025 | 1,037 | 1,05 |
Автомобільні дизелі | |||||||||||
ВАЗ-М-204А | 265 | 195 | - | - | - | - | 1,23 | 1,18 | 1,15 | 1,13 | 1,12 |
ВАЗ-М-204В | 293 | 215 | - | - | 1,06 | 1,02 | 1,01 | 1,00 | 0,98 | 0,95 | 1,05 |
ЯАЗ-М-204К | 265 | 195 | - | - | 1,06 | 1,02 | 1,01 | 1,00 | 0,98 | 0,95 | 1,05 |
ЯАЗ-206Б | 313 | 230 | - | - | 1,17 | 1,13 | 1,11 | 1,00 | 1,02 | 1,00 | 1,01 |
ЯМЗ-236 | 238 | 175 | 0,97 | 0,96 | 0,95 | 0,94 | 0,94 | 0,93 | 0,92 | 0,91 | 0,92 |
ЯМЗ-238 | 238 | 175 | - | - | - | - | 1,02 | 1,01 | 1,00 | 1,00 | 1,02 |
ЯМЗ-240 | 238 | 175 | - | - | 1,02 | 1,03 | 1,02 | 1,01 | 1,02 | 1,03 | 1,04 |
ЯМЗ-240М | 238 | 175 | - | - | 1,02 | 1,03 | 1,02 | 1,01 | 1,02 | 1,03 | 1,04 |
В-30Б | 238 | 175 | - | - | - | - | - | - | - | 0,94 | 0,91 |
Примітка.
1. Номінальна потужність двигуна в кВт і к. с. визначається по даним заводу-виготовлювача.
2. При відсутності в таблиці необхідного типу двигуна приймають значення коефіцієнтів для двигунів з близькою по значенню потужністю.
____________
Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!