Імпорт без ВМД: як відобразити товар в обліку?

Аудитори ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» консультують:

ЗАПИТ

Доброго дня!
Ми отримали імпорт товару вартістю менше 150 євро. Відповідно ВМД не оформлювалася. Міжнародна доставка здійснювалася сервісом DHL за рахунок постачальника. З документів у нас є тільки інвойс та ТТН від сервісу DHL про доставку товару. Оплата за товар за умовами договору після поставки. Чи можемо ми на основі цих документів в обліку поставити собі на прихід товар? Які при цьому можуть ризики? Чи потрібні ще якісь документи додатково?

ВІДПОВІДЬ

На думку Аудитора, Ви можете відобразити товар у бухгалтерському обліку на основі наявних документів, але, на нашу думку, є деякі моменти, які Вам слід врахувати.

Документи для обліку
Інвойс (Invoice):
Це основний первинний документ (якщо він містить усі обов'язкові реквізити первинного документа - відомості про господарську операцію і відомостей про особу відповідальною за цю операцію), який підтверджує вартість товару, його кількість та умови поставки. Він буде основою для вашого обліку.
Для цілей бухобліку рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції ВЕД з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі.
Інвойс (англ. invoice), рахунок (англ. bill), рахунок-фактура (нім. Rechnung) чи накладна (рос. накладная) — у міжнародній комерційній практиці документ, що надається продавцем покупцеві та містить перелік товарів і послуг, їхню кількість та суму коштів, яку покупець має за них сплатити.
Виписка інвойсу свідчить про те, що товар чи послугу вже надано покупцеві відповідно до умов поставки, тож у покупця з'являється обов'язок оплати цього товару чи послуги.
На думку Мінфіну, оприбуткування товару можливо лише за умови оплати такого рахунку-фактури (інвойсу), що підтверджують відповідні документи:
платіжне доручення,
розрахунковий чек,
касовий чек,
розрахункова квитанція,
виписка з карткового рахунку,
квитанція до прибуткового касового ордера тощо.
Для податкових органів інвойс набуде статусу первинного документа лише у випадку, коли в ньому зазначені всі належні реквізити, передбачені ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996 (зміст та обсяг господарської операції, одиниці виміру господарської операції, тощо) та відомості про здійснену господарську операцію.

ТТН (Товарно-транспортна накладна):
Цей первинний документ підтверджує факт доставки товару і є додатковим підтвердженням того, що товар був фактично доставлений, що також дає право оприбуткувати товар.

Облік приходу товару:
З наведеного слідує, що Ви можете поставити товар на облік за допомогою інвойсу, зазначивши дату отримання товару і відповідну вартість і з подальшою оплатою товару. ТТН також можна використовувати як додатковий підтверджуючий документ.

Відповідно до п. п. 196.1.16 п. 196.1 ст. 196 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) операції з ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України незалежно від обраного митного режиму товарів, митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, не є об’єктом оподаткування.

Наявність інвойсу і ТТН дозволяє здійснити облік товару без будь яких ризиків.

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух»
Носов В.Г.

2025

Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8