Щодо порядку відшкодування ПДВ у рахунок розстрочення (відстрочення) або реструктуризації платежів
Лист, що коментується, є своєрідною методичною рекомендацією насамперед для податківців, які є гарантами практичної реалізації новітнього Порядку зарахування сум податку на додану вартість, що підлягають бюджетному (експортному) відшкодуванню платнику, якому відповідно до закону реструктуровано податковий борг з податків, зборів (обов’язкових платежів), що зараховуються до Державного бюджету України, та/або надано відстрочку або розстрочку зі сплати таких податків, зборів (обов’язкових платежів), у рахунок погашення таких реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) сум.
Також цей лист стане в пригоді й платникам ПДВ, оскільки без зайвих зусиль дозволяє зрозуміти доволі непростий механізм реалізації процесу зарахування відшкодування ПДВ у рахунок розстрочення (відстрочення) або реструктуризації платежів.
Нагадаємо, платник ПДВ, який бажає отримати бюджетне відшкодування шляхом погашення розстрочених (відстрочених) та реструктурованих платежів, повинен відкрити в органі Державного казначейства України відповідний рахунок і підготувати протокольне рішення.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 15.05.2009 р. N 10139/7/24-0117
ДПАУ направляє для використання в роботі спільний наказ Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 20 лютого 2009 року N 78/238/65 «Про затвердження Порядку зарахування сум податку на додану вартість, що підлягають бюджетному (експортному) відшкодуванню платнику, якому відповідно до закону реструктуровано податковий борг з податків, зборів (обов'язкових платежів), що зараховуються до Державного бюджету України, та/або надано відстрочку або розстрочку зі сплати таких податків, зборів (обов'язкових платежів), у рахунок погашення таких реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) сум», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27 квітня 2009 року за N 380/16396 (далі - Порядок N 78/238/65) (див. окремо в базі).
1. Звертаємо увагу, що дія Порядку N 78/238/65 поширюється на платників податку на додану вартість, які мають суми відстрочених, розстрочених та реструктурованих платежів, що зараховуються до державного бюджету та одночасно мають підтверджені до відшкодування за результатами проведених перевірок суми податку на додану вартість.
Згідно з Порядком N 78/238/65 платник податку на додану вартість відкриває рахунок в органі Державного казначейства України та готує протокольне рішення.
Для відкриття відповідного рахунку з метою проведення розрахунків за Порядком платник податку на додану вартість подає до органу Державного казначейства документи за встановленим переліком. Про відкриття рахунку повідомляється орган державної податкової служби в установленому законодавством порядку.
Структурні підрозділи реєстрації та обліку платників податків одержують в установленому порядку інформацію про відкриття платниками податків у територіальних органах Державного казначейства рахунків за балансовим рахунком 3712 «Рахунки інших клієнтів Державного казначейства» та забезпечують її оперативне внесення до відповідних баз даних.
2. За умови надходження від платника податку на додану вартість звернення та проекту відповідного протокольного рішення підрозділ погашення прострочених податкових зобов'язань за результатами опрацювання (згідно із встановленим Регламентом) загального реєстру про відшкодування ПДВ готує та передає до підрозділу обліку та звітності належно оформлений перелік платників податків, на яких розповсюджуються норми Порядку N 78/238/65, із зазначенням відповідних реквізитів (номер, дата, звітний період) податкових декларацій та сум ПДВ, що підлягають включенню до окремого (додаткового) реєстру на виконання Порядку N 78/238/65.
Визначення структурним підрозділом погашення прострочених податкових зобов'язань сум ПДВ, що підлягають включенню до окремого (додаткового) реєстру на виконання Порядку N 78/238/65, здійснюється з урахуванням наступного:
у разі, коли сума реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) платежів перевищує або дорівнює сумі податку на додану вартість, належній до відшкодування, така сума відшкодування податку на додану вартість вказується в повному обсязі;
у випадку, коли сума реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) платежів менша за суму податку на додану вартість, належну до відшкодування, така сума відшкодування податку на додану вартість зазначається в межах реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) платежів.
Зазначений вище перелік платників податків складається за даними Журналу реєстрації надання розстрочення (відстрочення) податкових зобов'язань (боргу), що ведеться в органах державної податкової служби (при цьому в такому Журналі робиться відповідна відмітка щодо включення такого платника до зазначеного переліку).
Відпрацювання сум бюджетного відшкодування ПДВ, які підлягають включенню до окремого реєстру про відшкодування ПДВ на виконання Порядку N 78/238/65, здійснюється відповідними структурними підрозділами згідно із встановленим Регламентом.
За сумами бюджетного відшкодування ПДВ до 100,0 тис. грн. складаються реєстри про відшкодування ПДВ на виконання вимог Порядку N 78/238/65, погодження яких здійснюється на регіональному (обласному) рівні податкових органів, понад 100,0 тис. грн. - на центральному рівні ДПАУ.
Для внесення до проекту протокольного рішення номеру та дати висновку про відшкодування ПДВ підрозділ обліку та звітності надає підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань копію висновку, сформованого на виконання вимог Порядку N 78/238/65.
Підрозділ погашення прострочених податкових зобов'язань вносить до проекту протокольного рішення номер та дату висновку і подає проект протокольного рішення на підпис керівникам відповідних органів державної податкової служби, та після його підписання надає такому платнику разом з копією висновку.
3. Структурні підрозділи погашення прострочених податкових зобов'язань після перерахування органами Державного казначейства відшкодованих сум податку на додану вартість на відповідні рахунки з обліку надходжень державного бюджету забезпечують внесення відповідних змін та доповнень до договору про розстрочення (відстрочення) податкових зобов'язань та Журналу реєстрації надання розстрочення (відстрочення) податкових зобов'язань (боргу).
У випадку, якщо у хронологічному порядку дата проведення зарахування згідно з Порядком N 78/238/65 є більш пізньою, ніж дата сплати чергової частки реструктурованих та/або відстрочених (розстрочених) сум, орган державної податкової служби за зверненням платника податку на додану вартість може прийняти в установленому порядку рішення про перенесення строку сплати такої частки в межах дії відповідного договору та з урахуванням Порядку N 78/238/65.
Зобов'язую довести зазначене до підпорядкованих органів ДПС для використання в роботі та встановити контроль за дотриманням його вимог.
Заступник Голови О. Матвеєв
Щотижневик "Головбух"
Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!