Декларація ПДВ стосовно бюджетного відшкодування у військовий час……

Аудитори ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» консультують:

ЗАПИТ
За лютий місяць 2022 року Декларацію з ПДВ не подавали. На даний момент вирішено все-таки подавати декларацію з ПДВ, але не подавати на бюджетне відшкодування (ми кожного місяця подаємо на бюджетне відшкодування з ПДВ).
Якщо ми в Декларації за лютий не подаємо на відшкодування суму ПДВ по імпорту, що надійшов в лютому 2022 р, то чи зможемо ми цю суму включити у відшкодування в наступних місяцях після закінчення воєнного стану. До воєнного стану суму ПДВ по імпорту можна було включити у відшкодування в Декларацію тільки за той місяць, в якому був сам імпорт.

Відповідь

Згідно з вимогами ст. 200.1.ПКУ - Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
У відповідності до ст. 200.4. ПКУ - При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
На підставі ст. 200.7. ПКУ - Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Ст. 200.23. ПКУ - Суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Положення другого речення абзацу першого цього пункту не застосовується у разі, якщо така заборгованість зумовлена виникненням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у зв'язку із введенням воєнного, надзвичайного стану.
Заборгованістю бюджету по відшкодуванню ПДВ буде вважатися сума ПДВ яку подано на відшкодування згідно до ст. 200.7 ПКУ.

ДФСУ пояснила:

За загальним правилом, порядок визначення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню, та строки проведення такого відшкодування встановлено ст. 200 ПКУ.
Надання бюджетного відшкодування відповідно до абз. 2 п. 200.10 ПКУ здійснюється в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених п. 200.11 ПКУ, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до ПКУ.
В той же час, відповідно до п.п. 69.11 «Перехідні положення» ПКУ на період до припинення або скасування воєнного стану на території України зупинено дію пп. 200.10 - 200.12 ПКУ, якими безпосередньо визначено терміни проведення таких перевірок та процедуру відшкодування.

П.п.69.11. Перехідних положень - Зупинити дію пунктів 200.10 - 200.12 статті 200 цього Кодексу, крім узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, визначеної абзацом другим пункту 69.2 цього підрозділу.
П.п. 69.2. Податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім:
камеральних перевірок декларацій або уточнюючих розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, показники яких сформовані на підставі податкових накладних та/або розрахунків коригування, складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або митних декларацій, за виключенням товарів (продукції), визначених підпунктами 215.3.1, 215.3.2, 215.3.21 та 215.3.31 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
Така камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена протягом 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Тобто, при відсутності складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або митних декларацій Податкові органи не мають можливості провести камеральну перевірку і туму ця процедура зупинена до настання термінів обумовлених п.п. 69.2. перехідних положень.
Далі наведено пояснення ДФСУ:
У зв’язку із запровадженням відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 на всій території України воєнного стану та з метою забезпечення можливості платникам податків декларувати свої податкові зобов’язання з податку на додану вартість Державна податкова служба України інформує.
Платники податків з метою забезпечення декларування податкових зобов’язань з податку на додану вартість, що підлягають сплаті до бюджету за звітний період лютий 2022 року у податковій звітності з податку на додану вартість за такий звітний період податкові зобов’язання та податковий кредит декларують з урахуванням наступних особливостей:
• податкові зобов’язання та податковий кредит, які станом на 24 лютого підтверджені зареєстрованими в ЄРПН ПН та РК до них відображаються у відповідних розділах податкової звітності у загальному порядку;
• податкові зобов’язання та податковий кредит, які станом на 24 лютого та до кінця дії воєнного стану на всій території України не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН ПН та РК до них, відображаються в податковій звітності з ПДВ на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів (документи РРО, акти приймання – передачі, акти виконаних робіт/наданих послуг, тощо), складених (отриманих) платником податку за операціями з постачання та придбання товарів/послуг відповідно до Закону про бухоблік.
Після завершення дії воєнного стану платники зобов’язані забезпечити реєстрацію в ЄРПН всіх податкових накладних та розрахунків коригування, реєстрація яких відтермінована на час дії військового стану, а всі податкові зобов’язання та податковий кредит, задекларовані платниками під час дії такого воєнного стану на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, підлягають обов’язковому уточненню (приведенню у відповідність) з урахуванням даних податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН.
Додатково повідомляємо, що форма ПН/РК, з урахуванням змін, внесених наказу Мінфіну №15, буде доступна платникам податків після завершення воєнного стану, про що платників податків буде проінформовано додатково.

(п. п. 32.2 перехідних положень до ПКУ) - Протягом 6-ти місяців з моменту припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану постачальники товарів/послуг зобов’язані забезпечити реєстрацію в ЄРПН всіх податкових накладних та розрахунків коригування до них за операціями з постачання товарів/послуг, що були здійснені під час дії правового режиму воєнного стану.
При цьому покупці таких товарів/послуг зобов’язані протягом цього ж терміну (6 місяців) уточнити (привести у відповідність) показники податкового кредиту з урахуванням даних, зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування до них.

На нашу думку, на підставі всього вище наведеного, можливо зробити висновок, що бюджетне відшкодування за лютий 2022 року Вами може бути заявлено на підставі п.п. 32.2 перехідних положень, та його камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена протягом 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання, як того вимагає п.п. 69.2. перехідних положень до ПКУ.

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух»
Носов В.Г.

2022

Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8