Дизельні генератори та екоподаток

Запит

Підприємство почало використовувати Дизельні генератори. Чи є вони стаціонарними джерелами забруднення навколишнього середовища? Якщо так, то чи маємо ми нараховувати екоподаток? Ми нараховуємо екоподаток за використання дизпалива у дизельних пушках для обігріву виробничих приміщень.
Чи можемо ми таким самим чином розраховувати екоподаток (за розрахунком у вкладені) на дизельні генератори. Чи має бути якийсь інший спосіб розрахунку?

ВІДПОВІДЬ

У відповідності до ст. 14.1.230 ПКУ під стаціонарним джерелом забруднення розуміється підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, який зберігає свої просторові координати протягом певного часу та здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.
У зв’язку з вище наведеним, дизельні генератори та інші установки, що працюють на паливі, є стаціонарними джерелами забруднення. При його використанні, згідно до ст. 242.1.1. ПКУ, об'єктом і базою оподаткування екологічним податком є обсяги та види забруднюючих речовин, які генератор викидає в атмосферне повітря.

Про що також повідомлено ДФСУ:
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.06.2018 р. № 2768/6/99-99-12-02-03-15/ІПК Про екологічний податок.
Державна фіскальна служба України на запит Товариства щодо справляння екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (далі - Податок), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі-Кодекс), повідомляє. Товариство поінформувало, що як резервне джерело електричної енергії використовує пересувні дизель-генератори. Товариство, посилаючись на норми п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, запитує про наявність у нього обов’язків платника Податку за викиди, що утворюються у результаті спалювання дизельного палива такими генераторами. Оскільки об’єктом оподаткування Податком визначено обсяги та види викидів забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря джерелами забруднення (пп. 242.1.1 п. 242.1 ст. 242 Кодексу), то Товариство є платником Податку за обсяги забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря в результаті спалювання дизельного палива такими генераторами, визначені згідно з даними паспорту на такі генератори, за місцем їх реєстрації за формою №20-ОПП.

Увага ! Форма 20-ОПП подається не пізніше 10 робочих дня з дати введення в експлуатацію джерела або зміни даних про нього.
Слід мати на увазі. Що з 01 січня 2022 року збільшилися ставки екологічного податку, а саме: викиди в атмосферне повітря – на 5% (п. 241.1-241.3 ПК), а викиди двоокису вуглецю (СО2) – у 3 рази (п. 243.4 ПК).

Розрахувати види та обсяг викидів підприємство може двома способами.

Спосіб 1. Інвентаризація викидів спеціалізованою організацією.
Проводиться інвентаризація викидів ЗР (Забруднюючи Речовини) в атмосферу і на підставі її даних визначається перелік та обсяги викидів. Таку інвентаризацію здійснюють спеціалізовані організації, відповідні підрозділи підприємств, які мають певний досвід роботи, технічне обладнання та перебувають на обліку в Мінприроди.
Для цього підприємству необхідно звернутися до організації, яка має право на розробку таких документів і занесена до відповідного переліку Мінприроди.
Спосіб 2. Самостійний розрахунок.
Обсяг викидів можна розрахувати й самостійно, наприклад, скориставшись техпаспортом обладнання, у якому наведена кількість ЗР, що викидаються в атмосферу, при максимальній роботі обладнання.
Однак є ризик, що такий розрахунок ДФС не визнає. Крім того, якщо підприємство помилиться й неправильно визначить види забруднюючих речовин, сума екоподатку може виявитися заниженою. А це загрожує штрафом, передбаченим ст. 123 ПК.

Екологічний податок обчислюють згідно з Податковим кодексом України (ПК). Його ставка (табл. У ПКУ ст. 243) залежить від кількості шкідливої речовини (у тонах), яка потрапляє у повітря, водотоки чи водойми.
Також слід враховувати:
до якого класу небезпеки належить шкідлива речовина;
безпечний рівень концентрації шкідливої речовини у повітрі, встановлений у населеному пункті;
Ставки по шкідливих речовин, які не увійшли до таблиць 1 і 2 ПКУ ст. 243, слід розмежовувати за:
встановленим у містах, селищах чи селах орієнтовно безпечним рівнем впливу речовини у повітрі;
гранично допустимою концентрацією шкідливої речовини у воді або орієнтовно безпечним рівнем її дії.
Суми податку, що стягується за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (ПВС), обчислюються виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок податку за формулою:
П
Пвс =∑ (Мі х Н пі);
І=1
де Мі - фактичний обсяг викиду i-тої забруднюючої речовини в тонах (т);
Н пi — ставка податку поточного року за тонну i-тої забруднюючої речовини у гривнях із копійками.

З наведеного слідує, як що Ви маєте можливість також самостійно розрахувати фактичні обсяги викидів дизельним генератором і їх вид у повітря при спалюванні дизпалива по аналогії з розрахунком викидів при спалюванні дизпалива у дизельних пушках, Ви можете застосувати такий принцип. При цьому. На нашу думку, повинні бути враховані можливі відмінності у технічних характеристиках цих двох різних устаткувань.
Але Ви повинні враховувати те, що ДФСУ може перевірити ваші розрахунки через інвентаризацію фактичних видів і обсягів викидів забруднюючих речовин. І як що їх вид і кількість виявиться помилковою і заниженою Вами, то буде застосовано нарахування штрафних санкцій по ст. 123 ПКУ, як вище вже згадувалося.

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух»
Носов В.Г.

2022

Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8