Оподаткування посередницьких послуги по повірці прибрів

Аудитори ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» консультують:
Просим дать разъяснение по следующим вопросам.
1. Мы оказываем посреднические услуги по поверке приборов в ДП «Укрметртестстандарт», которые заключаются в техническом обслуживании прибора заказчика и доставке приборов в ДП «Укрметртестстандарт». Поверку приборов, код услуги 71.20, выполняет ДП «Укрметртестстандарт», который имеет специальное разрешение (лицензию) на эти работы. У нас на этот вид деятельности лицензии нет. Мы выступаем заказчиком и плательщиком услуги, оказываемой нам ДП «Укрметртестстандарт».
Какую формулировку работ и код услуги для НН будет правильно указать для нашего заказчика:
1. «Поверка приборов в ДП «Укрметртестстандарт» с кодом 71.20 - есть вероятность приостановки регистрации НН, поскольку 71.20 лицензируется
2. «Поверка приборов в ДП «Укрметртестстандарт» с кодом 33.13
3. «Техническое обслуживание с проведением поверки приборов в ДП «Укрметртестстандарт» с кодом 31.13.
31.13. - наш основной вид деятельности «Техническое обслуживание и ремонт инструментов и приборов для измерения…» - не лицензируется
Не будет ли ошибкой, если во 2-м варианте указаны 2 вида деяльности, которые по классификатору услуг имеют 2 разных кода?
2. Будет ли признан налоговый кредит заказчика, если код услуги указан неверно.
3. При приостановке регистрации налоговых накладных с 1.07.17 будут ли учитываться данные по налоговым накладным, зарегистрированным в тестовый период с 1.04.17 по 30.06.17 ?

Форма податкової накладної та порядок її заповнення встановлено ПКУ:
Ст. 201.1. На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електроннiй формi з дотриманням умови щодо реєстрацiї у порядку, визначеному законодавством, електронного пiдпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрi податкових накладних у встановлений цим Кодексом термiн.
У податковiй накладнiй зазначаються в окремих рядках такi обов'язковi реквiзити:
а) порядковий номер податкової накладної;
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
(в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прiзвище, iм'я та по батьковi фiзичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартiсть, - продавця товарiв/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разi постачання/придбання фiлiєю (структурним пiдроздiлом) товарiв/послуг, яка фактично є вiд iменi головного пiдприємства - платника податку стороною договору, у податковiй накладнiй, крiм податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої фiлiї (структурного пiдроздiлу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прiзвище, iм'я та по батьковi фiзичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартiсть, - покупця (отримувача) товарiв/послуг;
е) опис (номенклатура) товарiв/послуг та їх кiлькiсть, обсяг;
є) цiна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та вiдповiдна сума податку в цифровому значеннi;
з) загальна сума коштiв, що пiдлягають сплатi з урахуванням податку;
i) код товару згiдно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згiдно з Державним класифiкатором продукцiї та послуг; платники податкiв, крiм випадкiв постачання пiдакцизних товарiв та товарiв, ввезених на митну територiю України, мають право зазначати код товару згiдно з УКТ ЗЕД або код послуги згiдно з Державним класифiкатором продукцiї та послуг неповнiстю, але не менше нiж чотири перших цифри вiдповiдного коду.
201.2. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
З наведеного видно, що код послуги згiдно з Державним класифiкатором продукцiї та послуг є обов’язковим реквізитом податкової накладної.
Згідно з Листом ДФСУ, до введення у дію нової форми податкової накладної, проставляння відповідного коду послуги не вважається обов’язковим:
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ
від 20.01.2017 № 1312/7/99-99-15-03-02-17

Головні управління ДФС в областях,
м. Києві, Офіс великих платників
податків ДФС
Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року

Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням чинності з 1 січня 2017 року Закону України № 1797-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" (далі – Закон № 1797) повідомляє.
Законом № 1797 підпункт "і" пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) викладено в новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
При цьому платники податків мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. У разі здійснення платниками податків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю.
Зміни щодо складання податкових накладних, запроваджені Законом № 1797 в частині зазначення в податковій накладній коду товару згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються до податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 січня 2017 року.
До внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної.
Оскільки діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається.
Відсутність коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг в податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 1 січня 2017 року до дати набрання чинності відповідних змін до форми податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної.
Тобто, при здійсненні платниками податку, починаючи з 1 січня 2017 року операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків). При цьому код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати).
Вищезазначені зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 1 січня 2017 року, незалежно від дати складання податкових накладних (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.
В той же час у разі складання податкових накладних не за операціями з постачання товарів/послуг, а з метою нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу та/або статті 199 Кодексу (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання чи починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, не зазначаються.
Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС довести зазначений лист до відома платників податку і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування під час прийняття звітності, при проведенні контрольно-перевірочної роботи та апеляційних процедур.

В.о. заступника Голови
М.В. Продан

Послуга (робота) яку Ви отримуєте від ДП «Укрметртестстандарт» згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 Секція M має Код:
71.20 Послуги щодо технічного випробовування й аналізування.
Ці послуги мають код 98113000-8 за ДК 021:2015 (класифікатор для закупівель) "Послуги спеціалізованих організацій" (послуги з проведення експертних досліджень).
У перелік видів господарської діяльності згідно до ст. 7 Закону №222-VIII від 02.03.2015 (редакція від 06.12.2016) "Про ліцензування видів господарської діяльності" ці види послуг не входять.
Згідно з наданими Вами Актів Ви є ексклюзивний дистриб’ютор продукції ТЕSТО по договору дистриб’юції з ДП «Укрметртестстандарт» (Далі ДП). Договір сам відсутній і всі можливі особливості взаємовідносин сторін нам не відомі.
Згідно з Вашим запитом, Ви вважаєте, що надаєте посередницькі послуги, що не відповідає змісту Акту надання Вами послуг замовнику. Цей вид діяльності регулюється главою 31 ЦКУ № 435.
Згідно з Вашими документами, Ви здійснюєте операцію купівлі-продажу відповідної послуги у інтересах Вашого замовника .
Вид послуги/ роботи, яку Ви отримуєте від ДП та постачаєте покупцю - є «роботи по калібровці засобів вимірювальної техніки».
Згідно до Наказу Держкомстату 23.12.2012 N 396 Класифікація видів економічної діяльності
КВЕД 33.13|Ремонт i технiчне обслуговування
У відповідності до Наказу Мінстату Класифікація видів економічної діяльності
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ТА ПОЯСНЕННЯ
(КВЕД-2010):
33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання
Цей клас включає ремонт і технічне обслуговування виробів, виробництво яких включено до груп 26.5, 26.6 і 26.7, крім тих виробів, які відносять до побутової техніки.
Цей клас включає:
- ремонт і технічне обслуговування інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації та контролю, виробництво яких класифікують у групі 26.5:
• устатковання для авіаційних двигунів
• приладів контролю викидів автомобільних вихлопних газів
• метеорологічного устатковання
• приладів для тестування та перевірки фізичних, електричних і хімічних властивостей
• метрологічної апаратури
• устатковання для виявлення та моніторингу радіаційного випромінювання
- ремонт і технічне обслуговування радіологічного, електромедичного й електротерапевтичного устатковання, виробництво якого класифікують у класі 26.60:
• устатковання для одержування магнітно-резонансного зображення
• медичного ультразвукового устатковання
• кардіостимуляторів
• слухових апаратів
• електрокардіографів
• електромедичного ендоскопічного устатковання
• радіологічної апаратури
- ремонт і технічне обслуговування оптичних приладів класу 26.70 непобутового призначення:
• біноклів
• мікроскопів (крім електронних і протонних)
• телескопів
• призм і лінз (крім офтальмологічних)
• фотографічного устатковання
Враховуючи те, що у практиці ділового обороту Дистриб’юторський договір є договір звичайної купівлі/ продажу товарів/послуг для подальшого перепродажу, та те, що згідно з ЦКУ № 435, любий договір може включати у себе елементи інших договорів, то можемо вважати, що Ваш Дистриб’юторський договір має також елементи договору доручення (комісії), агентського договору.

У зв’’язку з цим, Ваша послуга по організації всього процесу калібровки засобів вимірювальної техніки, та при умові того, що Ваша організація не є спеціалізованою організацією, на думку Аудитора, повинна відповідати наступному :
Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010
Секція M
74.90.20 Послуги професійні, технічні та комерційні, інші, н. в. і. у.
74.90.20 Комерційні • Послуги професійні, технічні та #, інші, н. в. і. у.

Цей код «74.90» повинен бути внесений до податкової накладної при наданні Вами послуги.
Згідно з умовами п.п. 35-1. Підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, де сказано, що Установити, що до 31 грудня 2017 року не застосовуються штрафнi санкцiї, передбаченi пунктом 120-1.3 статтi 120-1 цього Кодексу, за помилки, допущенi в податковiй накладнiй пiд час зазначення коду товару згiдно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згiдно з Державним класифiкатором продукцiї та послуг.
Але для покупця згідно з вимогами ст. 201.10 ПКУ, невірно вказаний код послуги не дає права на податковий кредит по даній податковій накладній.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних регулюється Постановою КМУ №1246 від 29.12.2010 (редакція від 30.01.2015) "Про затвердження Порядку ведення Єдиного» де у п. 9 сказано:
п. 9. Причиною вiдмови у прийняттi податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрацiї є:
1) наявнiсть помилок пiд час заповнення податкової накладної;
2) вiдсутнiсть в Реєстрi вiдомостей, що мiстяться у податковiй накладнiй, яка коригується;
3) факт реєстрацiї податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквiзитами;
4) порушення вимог щодо наявностi суми податку, обчисленої вiдповiдно до пункту 200-1.3 статтi 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахункiв коригування, що реєструються пiсля 1 липня 2015 р.);
5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статтi 201 та/або пунктом 192.1 статтi 192 Податкового кодексу України. (Обов’язкові реквізити ПН, а конкретно Код товару/послуги).
При призупиненні реєстрації ПН виникають такі обставини:
- для продавця буде перериватися строк 365 днів строку реєстрації ПН ( ст. 201.10. ПКУ);
- для продавця буде перериватися строк 365 днів строку на відображення у податковому обліку ПН ( ст. 198.6. ПКУ);
Згідно до ст. 120-1.2.. У разi зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрi податкових накладних згiдно з пунктом 201.16 статтi 201 цього Кодексу штрафнi санкцiї, передбаченi цим пунктом, не застосовуються на перiод зупинення такої реєстрацiї до прийняття вiдповiдного рiшення щодо вiдновлення реєстрацiї таких податкових накладних/розрахункiв коригування згiдно з пiдпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статтi 201 цього Кодексу.
Платник податку має можливість оскаржувати таке рішення органу ДФСУ по призупиненню реєстрації ПН.
Після врегулювання питання відповідні ПН можуть вважатися як зареєстрованими і враховуватися у ПК покупця ( ст. 201.16.4 ПКУ).
З 01.07.2017 р. всі ПН включені до реєстру- автоматично вважаються зареєстрованими і включаються до податкового кредиту відповідного періоду.

ТОВ «Аудиторська фірма «Главбух» 2017
Аудиторська перевірка, бухгалтерські послуги, аутсорсинг зарплати

  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8