Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента

В листі ДПАУ роз’яснює:


• що кошти, що надходять на рахунок іноземного представництва в Україні від головної компанії для покриття витрат і виплат заробітної плати, оподатковуються податком на прибуток в загальному порядку;


• що кошти, що надходять на рахунок іноземного представництва в Україні від головної компанії для покриття витрат і виплат заробітної плати, оподатковуються ПДВ в загальному порядку;


• особливості реєстрації платником ПДВ іноземного представництва в Україні, якщо таке представництво не отримує доходи з походженням в Україні, не реалізує продукцію (послуги) згідно з договорами цивільно-правового характеру, не є імпортером, а тільки отримує кошти від материнської компанії для покриття витрат і виплати заробітної плати.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ


ЛИСТ


від 12.01.2009 р. N 326/7/16-1517


Міністерству фінансів України


Державній службі автомобільних доріг України


Державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі


Державна податкова адміністрація України розглянула лист щодо спільного питання оподаткування послуг, які надаються Представництвом Французького акціонерного товариства розробок та управління (САФЕЖ) регіональним автодорам та фінансуються за рахунок коштів Європейського банку реконструкції та розвитку шляхом перерахування коштів безпосередньо нерезиденту, і повідомляє.


1. Щодо оподаткування податком на прибуток підприємств коштів, що надходять на рахунок іноземного представництва в Україні від головної компанії для покриття витрат і виплат заробітної плати.


Роз'яснення про порядок оподаткування податком на прибуток підприємств коштів, отриманих постійними представництвами нерезидентів в Україні від іноземних компаній, що створюють в Україні такі представництва, викладене в листах Державної податкової адміністрації України від 27.06.2003 N 10205/7/15-1317 та від 21.04.2005 N 3335/6/12-0216 (копії додаються).


Відповідно до вказаних роз'яснень, кошти на фінансування, отримані іноземним представництвом від головної компанії, інтереси якої воно представляє, і яке у розумінні пункту 1.17 статті 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (далі - Закон про прибуток) є постійним представництвом нерезидента в Україні та, відповідно, платником податку на прибуток (пп. 2.1.4 п. 2.1 ст. 2 Закону про прибуток), що підлягає реєстрації в органах податкової служби (п. 2.5 ст. 2 Закону про прибуток), є доходом, що включається до складу валового доходу такого платника податку на прибуток відповідно до пп. 4.1.6 п. 4.1 ст.4 Закону про прибуток.


Враховуючи те, що відповідно до п. 13.8 ст. 13 Закону про прибуток постійне представництво нерезидента в Україні прирівнюється з метою оподаткування до платника податку, який здійснює свою діяльність незалежно від такого нерезидента, суми прибутків нерезидентів, які здійснюють свою діяльність на території України через постійне представництво, оподатковуються у загальному порядку, тобто за ставкою 25 % до об'єкта оподаткування, визначеного за правилами, встановленими Законом для платників податку на прибуток.


2. Щодо оподаткування податком на додану вартість коштів, що надходять на рахунок іноземного представництва в Україні від головної компанії для покриття витрат і виплат заробітної плати.


Згідно з пунктом 3.1 статті 3 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі - Закон про ПДВ) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, з ввезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорту) та з вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорту).


При отриманні платником податку послуг від нерезидента об'єкт оподаткування податком на додану вартість визначається з урахуванням вимог щодо визначення місця поставки, встановлених пунктом 6.5 статті 6 Закону про ПДВ.


Згідно із зазначеним пунктом місцем поставки послуг, за винятками, визначеними у підпунктах «в», «д» - «е» цього підпункту, вважається місце, де особа, яка надає послугу, зареєстрована платником цього податку, а у разі, якщо така послуга надається нерезидентом - місце розташування його представництва, а за відсутності такого - місце розташування резидента, який виконує агентські (представницькі) дії від імені такого нерезидента, а за відсутності такого - місце фактичного розташування покупця (отримувача), який у цьому випадку виступає податковим агентом такого нерезидента.


Враховуючи зазначене послуги, які надаються нерезидентом через зареєстроване на території України представництво, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість і оподатковуються на загальних підставах.


3. Щодо реєстрації платником податку на додану вартість іноземного представництва в Україні, якщо таке представництво не отримує доходи з походженням в Україні, не реалізує продукцію (послуги) згідно з договорами цивільно - правового характеру, не є імпортером, а тільки отримує кошти від материнської компанії для покриття витрат і виплати заробітної плати.


Пунктом 10.1 статті 10 Закону про ПДВ визначено, що особами, відповідальними за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платники податку, визначені у статті 2 цього Закону; а при наданні послуг нерезидентом - його постійне представництво, а при відсутності такого - особа, яка отримує такі послуги, якщо місце надання таких послуг знаходиться на митній території України.


Відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону про ПДВ особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України є платник податку.


Відповідно до підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону про ПДВ особа підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов'язань третім особам, протягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість).


Визначення терміну «особа» надано у пункті 1.2 статті 1 Закону про ПДВ. Зокрема, згідно з зазначеним пунктом, особа - це, зокрема, представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи.


Фінансування наданих робіт (послуг) Європейським банком реконструкції та розвитку шляхом перерахування коштів безпосередньо нерезиденту, представництво якого, зареєстроване в Україні, не є підставою для звільнення від податку на додану вартість наданих на території України послуг.


Платником податку на додану вартість по зазначених операціях виступатиме представництво, яке повинно бути зареєстроване у порядку, визначеному статтею 9 Закону про ПДВ.


Відповідно до пункту 4.1 статті 4 Закону база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг).


Враховуючи зазначене, при наданні послуг нерезидентом, платником податку на додану вартість по яких є його представництво, базою оподаткування податком на додану вартість є вартість наданих послуг, фінансування яких здійснюється Європейським банком реконструкції та розвитку.


Таким чином, оподаткування податком на додану вартість послуг, які надаються Представництвом Французького акціонерного товариства розробок та управління (САФЕЖ) регіональним автодорам та фінансуються за рахунок коштів Європейського банку реконструкції та розвитку, проводиться на загальних підставах, і при визначенні бази оподаткування повинна враховуватися загальна вартість таких послуг незалежно від напрямку перерахування коштів.


Заступник Голови С. В. Чекашкін


Джерело інформації: "Головбух"

Коллеги, если Вам понравился наш материал, поделитесь им в своих сетях и нажмите пожалуйста кнопку Фейсбук мне нравиться ! Заранее Спасибо!

  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №1
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №2
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №3
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №4
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №5
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №6
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №7
  • Роз’яснення щодо оподаткування постійного представництва нерезидента - Аудиторская фирма «Главбух-аудит» №8